;

Kiwi.com: rebranding za 20 milionů korun

23. 5. 2016
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: © Luis Viegas - Fotolia.com
Český vyhledávač letenek Skypicker s globálními ambicemi se minulý změnil na Kiwi.com. Důvodem změny jména společnosti je nová byznysová strategie, která počítá s rozšiřováním služeb mimo rámec letecké dopravy a s dalším růstem na trzích s velkým potenciálem.

Když skutečnost předčí očkávání, může to přinést i nečekané náklady. Rozšíření záběru firmy vedlo k rozhodnutí o rebrandingu, který traval necelé tři měsíce a vyšel na cca 20 milionů korun. Z toho nejpodstatnějším nákladem byla akvizice prémiové domény kiwi.com, jejíž cena byla 800.000 dolarů (tedy přibližně 19 milionů korun).

„Název Skypicker už nadále neodrážel dlouhodobou vizi společnosti, která počítá s rozšířením našich služeb nad rámec letecké dopravy a s dalším růstem na trzích s vysokým potenciálem. Zároveň jsme si vědomi toho, že si nás naši zákaznici pletli s konkurencí. Přitom naše služby jsou natolik rozdílné, že považujeme za nutné tuto odlišnost dát na vědomí i prostřednictvím jména. Vzhledem k tomu, jak rychle jsme v posledním roce rostli a jak rychle se vyvíjí náš produkt, jsme se rozhodli tuto změnu udělat právě teď,“ uvedl zakladatel a ředitel Kiwi.com Oliver Dlouhý.

ICTS24

Důvody pro volbu jména Kiwi.com vysvětluje marketingový ředitel Martin Janovčík: „Slovo kiwi je krátké, lehce zapamatovatelné a existuje jen velmi málo jiných slov, která mají v každém jazyce stejnou výslovnost, pravopis a zároveň i význam. Kiwi je jedním z nich. A to nejen v anglicky mluvících zemích, ale i ve zbývajících částech světa. Název je díky tomu jednoduše zapamatovatelný a rozpoznatelný ve všech jazykových mutacích, což nám propůjčuje ten správný globální potenciál. Zároveň slovo kiwi vyvolává téměř výhradně kladné konotace, spojené s ovocem, poměrně roztomilým opeřencem a v angličtině i s lidmi z Nového Zélandu.“

Nové jméno společnosti však není Kiwi, ale Kiwi.com. Tímto způsobem se společnost vyhýbá spojování jejího jména s ovocem či ptákem kivi. Cílem je předejít zaměňování s jinými firmami či produkty, které působí na lokálních trzích v Austrálii či na Novém Zélandu. „Tento fakt je důležitý pro úspěšné uvedení značky a její konzistenci. Tato prémiová doména je něco, co nás skutečně odlišuje, a otevírá nám prostor pro další produktovou expanzi. Pevně věříme, že za krátký čas bude pro naše zákazníky existovat pouze jedno Kiwi, a to s přídomkem .com,“ dodal Janovčík.

Autor článku