;

K nákupům on-line zákazníky láká především cena

20. 5. 2009
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

K nejčastějším argumentům pro nákup na internetu patří výhodné ceny a komfortní a rychlé dodání zboží až do domu. Nejaktivněji přitom na internetu nakupuje generace třicátníků.

Vyplývá to z rozsáhlého průzkumu českého internetového nákupního centra Obchodní-dům.cz. Průzkum dále ukázal, že na internetu nakupují zákazníci napříč všemi věkovými skupinami.

Největší část tvoří s 36 % třicátníci, generace čtyřicátníků zaujímá 22 % a padesátníků 17 %. Nejčastěji jde o osoby v pracovním poměru (69 %), zákazníci z řad živnostníků, důchodců či matek na rodičovské dovolené tvoří 8mi % respektive 7mi % poměrně vyrovnané skupiny. Na internetu utratí 47 % zákazníků více než 10 000 Kč za rok.

Co je pro zákazníky při nakupování po internetu rozhodující.„Největší zastoupení věkové kategorie 30-39 let přikládáme do značné míry zaměření našeho portfolia, kde převahu hrají domácí spotřebiče a spotřební elektronika. Generace třicátníků se vesměs věnuje zakládání rodiny a budování domovů, a proto je pro ně náš sortiment atraktivní," uvedl Petr Šebek, obchodní ředitel portálu Obchodní-dům.cz.

Zákazníci e-shopu Obchodní-dům.cz používají internet nejčastěji doma (50 %) a ve velké míře i v zaměstnání (35 %). Nejméně často pak využívají služeb internetových kaváren (2 %). Čtyři z pěti nakupujících jsou on-line denně.

ICTS24

Kolik zákazníci na internetu utratí

V současné době tvoří internetová populace (12+) celých 55 % celkové populace České republiky (12+). Internetová populace je přitom mladší, vzdělanější a zahrnuje větší počet mužů než celková populace ČR.