;

Jak v Google Chrome funguje blokování reklam (5)

2. 3. 2018
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: © lassedesignen - Fotolia.com
Google splnil slib a uvedl funkci blokování reklam pro prohlížeč Chrome, kterou se chlubil už téměř celý rok.

Předchozí díl

Jak mohou vydavatelé webů filtrování a blokování reklam v Chromu obejít?

Dobrá otázka, na kterou doposud ze strany CBA nepřišla jasná odpověď.

Organizace oznámila, že vydavatelé webů, kteří požádají o „certifikaci“ a získají ji, budou proti blokádě Chromu imunní. Podle vyjádření CBA z minulého týdne chce Google patřit k entitám, kterým bude umožněno hodnotit soulad vydavatelů s pravidly a tak je „certifikovat“ – ať už to znamená cokoliv.

Klíčové však je, že Chrome bude certifikací držen zkrátka. „Společnost Google informovala Koalici, že nebude filtrovat reklamy pro žádnou společnost certifikovanou na základě požadavků Programu,“ napsala CBA ve svém vyjádření.

CBA nebude vybírat poplatky za to, že vydavateli webu umožní provést vlastní certifikaci, alespoň ne ihned. „Registrace každého zúčastněného vydavatele umožňuje této společnosti a jejím doménám, aby byly zahrnuty v registru Programu,“ dodává CBA. „Úvodní registrace vydavatelů bude bezplatná minimálně do 1. července. Poté může být registrace realizována na bázi poplatků.“ Jindy CBA potvrdila, že poplatky – budou-li nějaké – budou každoroční.

ICTS24

Bylo by naivní si myslet, že na poplatky v určité chvíli nedojde. Sama CBA to naznačila na svých webových stránkách, kde v rámci „Better Ads Experience Programu“ zdůraznila výhody registrace/certifikace. „Tento Program byl vytvořen Koalicí za lepší reklamu na podporu její mise zlepšování zážitku s online reklamami pro spotřebitele, a propagace přijetí Standardů lepší reklamy.“ Organizace zároveň oznámila, že dojde-li na nějaké poplatky, budou ohlášeny minimálně 30 dní před ukončením bezplatného zkušebního období, což je další náznak toho, že i peníze zde budou hrát svou roli.

Zdroj: Computerworld.com