Jistý náznak toho, že se důvody Googlu k blokování reklam liší od důvodů ostatních tvůrců prohlížečů, se objevil v oznámení společnosti z minulého týdne, že zapnula filtrování reklam. „Jsme povzbuzeni počátečními výsledky, které ukazují odklon odvětví od intruzivních reklamních zážitků a těšíme se na pokračující spolupráci s odvětvím směrem k budoucnosti, v níž technologie Chromu pro filtrování reklam nebude potřeba,“ napsal v příspěvku na blogu Googlu Chris Bentzel, technický manažer týmu prohlížeče. Bentzel citoval statistiku, podle níž více než 40 % webů označených známkou „neprošel“ při počátečním testování ustoupilo od problematických typů reklam, a tak teď splňuje standardy-
Ostatní prohlížeče, které vyhlásily válku reklamám či některým typům reklam – jedním z příkladů je Brave – velice zdůrazňovaly posílení výkonu, k němuž dochází tehdy, když na webu nejsou vykreslovány reklamy – což zrovna nepůsobí jako záchrana online reklamy nebo něco, z čeho by mohli těžit vydavatelé obsahu.
Jak filtrování reklam v Chromu ovlivňuje surfování?
Většina lidí, kteří používají Chrome, po 15. únoru nezaznamenají rozdíl.
Podle Googlu standardy CBA nesplňovalo jen 1,5 % ze 100 tisíc webů hodnocených před samotným spuštěním filtrování reklam. A z těch jen 0,9 % zobrazovalo nadměrný počet reklam zařazených do kategorií „obtěžující“. To jednoduše znamená, že z každých 100 tisíc webů Chrome odstraní reklamu na zhruba 14 stránkách.
Což sotva zatřese webem jako takovým.