;

Jak správně odejít: pozor na závěrečná interview

23. 7. 2013
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

 Autor: © Sergej Khackimullin - Fotolia.com
Kdo z nás někdy nechtěl převrhnout pracovní stůl a naštvaně odejít z práce? Nedělejte to.

← Jak správně odejít: ujasněte si, proč odcházíte

Aktualizujte své CV a on-line profily

Jestliže se nepřesunujete přímo na jinou pozici, zaktualizujte svou on-line prezentaci. „Předtím, než začnete hledat novou práci, si musíte připravit aktualizovaný životopis, doporučující dopisy, on-line profily a další dokumentaci pro hledání práce,“ říká Van Vreede. Sem kromě klasického CV patří profily na LinkedInu, Facebooku a Googlu+. Zkuste tyto věci řešit s dostatečným předstihem.

Zajistěte si reference od kolegů

Jestliže stále platí, že ještě nemáte jistou novou práci, kontaktujte dva až tři kolegy, s nimiž jste pracovali, a bezprostředně po podání výpovědi, dokud jsou jejich vzpomínky ještě čerstvé, je požádejte o doporučení. Zároveň si vyberte osobu, jejíž doporučení má největší potenciál. Pokud například spravujete obsah, ale máte také dobré znalosti v oblasti SEO a nově chcete pracovat jako SEO specialista, poproste své kolegy, aby se v referencích zmínili o vašich kompetencích právě v této oblasti.

Buďte pozitivní a diskrétní

To, že uděláte scénu nebo napadnete společnost, kterou opouštíte, může fungovat ve filmech. V reálném životě si však lidé takové věci pamatují a mohou se vám vrátit jako bumerang. Je často nejlepší úplně se vyvarovat konverzací s kolegy, pokud to ale nejde, je třeba zůstat pozitivně naladěn.

Už jste jistě mockrát slyšeli historky o lidech, kteří umísťují stupidní komentáře na Facebook nebo Twitter. Jestliže pracujete v IT a nepředpokládáte, že by váš příští zaměstnavatel „čmuchal“ na vašich profilech sociálních médií, děláte velkou chybu. Oznámení o nové pozici je ještě v pořádku, ale pomluva vašeho bývalého šéfa se vám pravděpodobně vrátí jako bumerang.

ICTS24

Pozor na závěrečná interview

Závěrečná interview mohou být ošidná. Mají být důvěrná, opak je však obvykle pravdou. Buďte tedy co nejvíce diplomatičtí. „Nezáleží na tom, co vám kdo říká, předpokládejte, že se o vaší zpětné vazbě dozvědí ostatní. Mělo by se závěrečné interview využít k tomu, abyste šéfovi oznámili chování, které vám v organizaci připadá špatné nebo urážlivé? To je často těžké a osobní rozhodnutí. Jednu otázku byste si při jeho zvažování měli položit – myslím si, že problémy, které jsem ve firmě zažil, byly anomálií, nebo součástí kultury?“ říká Seidel.

Často je nejlepší prostě říct, že odcházíte, protože jste zkrátka získali lepší nabídku, kterou nemůžete odmítnout. Pomlouvání šéfa nebo pravidel společnosti na konci několikaletého pracovního vztahu je nekorektní a může vést k tomu, že si zavřete dveře k dalším příležitostem.