Značná část zaměstnanců používá mobil jako hlavní pracovní telefon. Siemens uvádí řešení, které má podnikům umožnit získat kontrolu nad náklady za mobilní telefonii. Systém HiPath MobileConnect integruje komunikaci v pevné podnikové síti VoIP, VoWLAN a v mobilní síti.
HiPath MobileConnect má podle dodavatele zvýšit produktivitu a zkrátit reakční dobu při současném snížení nákladů na mobilní komunikaci. Prostřednictvím jediného přístroje nabízí jedno číslo a jednu hlasovou schránku s bezproblémovým přechodem volání mezi bezdrátovou WiFi sítí a mobilní sítí.
Řešení MobileConnect se skládá ze dvou částí. První je zařízení umístěné mezi podnikovým serverem pro IP komunikaci a sítí WLAN. Přístroj průběžně monitoruje mobilní terminály s duálním režimem a řídí hovory bez ohledu na to, zda probíhají v podnikové nebo ve veřejné síti. Prostřednictvím identifikace a výběru té nejdostupnější sítě s cílem minimalizace nákladů na mobilní telefonování tak dochází k optimalizaci nákladů na telefonní hovory. MobileConnect dále obsahuje softwarového klienta, který je umístěn v terminálu s duálním režimem a spolupracuje s MobileConnect zařízením, aby umožnil přechod mezi podnikovou bezdrátovou sítí LAN a mobilní ústřednou.
„S jedním číslem, jedním přístrojem a hladkým přechodem mezi mobilní a WiFi sítí dokáže HiPath MobileConnect snížit náklady na hovory a stále mobilnější pracovníci tak mohou být v kontaktu spolu navzájem i se svými zákazníky,“ uvedl Marcus Birkl, vedoucí prodeje HiPath Wireless v Siemens Enterprise Communications.
„Podle průzkumu IDS z května 2006 se manažeři telekomunikačních společností domnívají, že zhruba 28 % z jejich zaměstnanců používá mobilní telefon jako hlavní pracovní telefon. Těchto 28 % často představuje vysokou hodnotu nákladů mimo kontrolu podniku,“ tvrdí analytička IDC Nora Freedmanová. „Pokud podniky chtějí svým zaměstnancům nabízet vyšší mobilitu a zároveň využívat robustní funkčnost IP komunikačních serverů, měly by se orientovat na podniková řešení typu HiPath MobileConnect. Výhodou je dosažitelnost pod jediným číslem a současně i znovu získáná kontrola nad mobilními náklady."