;

Jak gamifikace mění firemní školení (2.)

11. 2. 2013
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: © Torbz - Fotolia.com
Jestliže je pro vás těžké motivovat zaměstnance k tomu, aby se účastnili firemních školení, možná byste do nich mohli přimíchat trochu zábavy.

Předchozí díl

Kromě toho, aby vedení společnosti získalo své zaměstnance pro školení, chtělo také, aby se účastníci v každé oblasti odborné kvalifikace cítili jako šampióni. Kurzy, které zaměstnanci dokončí, jsou viditelné i ostatním, což vytváří atmosféru pro sdílení znalostí a otevírá možnost pro interní pracovní příležitosti. Například účastníci, kteří dokončili moduly „řízení změny“ mohou zveřejnit odznaky, které získali. Potom by někdo jiný z firmy, kdo hledá člověka pro neobsazenou pozici v nějakém projektu změny tuto informaci zaznamenal a mohl poprosit nově kvalifikovaného zaměstnance, aby se na onu pozici přihlásil.

Proč gamifikace funguje

Michael Hugos, expert na gamifikaci a autor knihy „Podnikové hry: Používáme herní mechaniku pro vytváření lepšího byznysu“ říká, že vytváření místních guru v rámci společnosti je pozitivní jak pro společnost samotnou, tak pro způsob myšlení zaměstnanců. „Odznaky a body vám a všem ostatním ukáží, že jste osoba, k níž je třeba jít, pokud jde o konkrétní předmět,“ říká.

Stanete-li se guruem, otevře se vám další cesta k uznání. „Když počítáme vaše body při sdílení znalostí, získáváte tím objektivní záznam toho, co děláte,“ říká Hugos a dále tvrdí, že spousta společností používá věci typu gamifikace nejen pro motivaci, ale i proto, aby jejich zákazníci pochopili komplexní systémy, které implementují. „Ukažte jim komplexnost po malých kouscích, aby o ní mohli naučit.“

ICTS24

Úspěch Deloitte je v kontrastu s předpovědí Gartneru, že 80 procent gamifikačních systémů nezvládne naplnit obchodní cíle do roku 2014. Deloitte se už za devět měsíců fungování platformy dočkalo 47procentního nárůstu počtu zaměstnanců, kteří se k portálu školení vracejí denně. Průměrný aktivní uživatel má tři odznaky, přičemž jeden z uživatelů získal 30 odznaků za dva měsíce a jiný získal odznak absolventa Leadership Academy za tři měsice.

Deloitte neodměňuje zaměstnance jen tím, že se mohou honosit získanými odznaky, ale chce své motivační stimuly ještě prohloubit. Farrall navíc vidí potenciál do budoucna v procesu najímání nových pracovníků. Deloitte by mohla motivovat své zaměstnance, aby se zmiňovali o možných kandidátech na volné pracovní pozice. „Když tento proces gamifikujete, můžete zvýšit jeho atraktivitu,“ říká. „Odměňujete chování a to zvyšuje tvorbu dopaminu v jejich mozku. Lidé si rádi hrají.“