Česká spořitelna nabízí od 2. září jako první banka na českém trhu možnost přijímat a platit faktury elektronicky v internetovém bankovnictví SERVIS 24.
Novou službu, tzv. e-fakturu, si mohou klienti z řad soukromých osob, podnikatelů i firem sami jednoduše aktivovat přímo v systému SERVIS 24. V tuto chvíli je možné získávat e-faktury od prvního výstavce a partnera České spořitelny, společnosti ČEZ.
"Jednáme s dalšími velkými výstavci, kteří mají zájem zasílat svým klientům faktury elektronicky do internetového bankovnictví. Klientům tak chceme dát možnost přijímat všechny své faktury na jednom místě, odkud je mohou jednoduše zaplatit", uvedl Aleš Mamica, ředitel úseku přímé bankovnictví. „Uvedením produktu e-faktura potvrzujeme naši trvale sílící pozici v oblasti firemního bankovnictví a současně se představujeme v roli inovátora na českém trhu“, dodává Aleš Mamica.
Elektronické faktury přináší uživatelům SERVIS 24 snadnější kontrolu přijatých faktur a zjednoduší jim zaplacení. Údaje z faktury nemusí ručně zadávat do platebního příkazu, banka ho za ně předvyplní a pokud bude chtít klient zaplatit, jedním kliknutím ho potvrdí. Přijatou fakturu si klient může zobrazit, uložit nebo vytisknout. O jejím příchodu je informován formou SMS zprávy nebo e-mailu, který je klientům zasílán zcela zdarma. Výstavcům přinese služba snížení nákladů na tisk a distribuci faktur. Fakturační data odesílají výstavci ze svých podnikových a účetních systémů (ERP) do služby SERVIS 24, kde jsou faktury uživatelům internetového bankovnictví zobrazeny.
Česká spořitelna nabízí vedle nové funkčnosti internetového bankovnictví i službu pro firmy, které si chtějí se svými obchodními partnery vyměňovat faktury v elektronické podobě a tak šetřit za tisk a odeslání faktur na straně výstavce a nákladů spojených se zpracováním faktur na straně příjemce. Služba @FAKTURA 24 umožňuje vystavovat, odesílat a přijímat faktury v elektronické podobě prostřednictvím internetového portálu České spořitelny a rovněž umožňuje přímou výměnu elektronických faktur mezi účetními systémy uživatelů této služby. Česká spořitelna zde vystupuje jako konsolidátor, který klientovi zajistí, že odesílá i přijímá faktury pouze v jednom, jím vybraném, formátu a komunikuje se všemi svými partnery pouze jednou, opět jím zvolenou, komunikační cestou.
Elektronické zasílání a placení faktur (EBPP) je novinkou, která se v jiných částech Evropy, především ve Skandinávii, používá už několik let. Jedná se o rychlý, spolehlivý a z hlediska nákladů úsporný způsob vystavování faktur a provádění plateb mezi firmami,i mezi firmami a soukromými osobami. Česká spořitelna si jako dodavatele řešení pro elektronickou fakturaci vybrala společnost TietoEnator, jednoho z největších poskytovatelů IT služeb v Evropě.