Internetové bankovnictví využívá v České republice alespoň jednou týdně 44 % lidí, což je nejvíce ve střední a východní Evropě. Vyplývá to z podzimního průzkumu Erste Group v sedmi zemích, ve kterých banka působí. Alespoň jednou měsíčně pak své záležitosti v internetovém bankovnictví řeší 60 % lidí v ČR. S využíváním internetového bankovnictví také úzce souvisí rychlý růst nákupů přes internet. Například pomocí služby Platba24 už letos nakoupili klienti České spořitelny přes internet zboží za jednu miliardu korun, a to představuje meziroční zdvojnásobení objemu transakcí touto službou.
„Zájem klientů o nákupy přes internet velmi rychle roste, nejvýrazněji pak v předvánočním období, protože lidé stále častěji řeší nákup vánočních dárků pomocí internetu. Velký boom pak zažívají právě online platby z účtu, které se podle nás do tří let stanou hlavní platební metodou v internetových obchodech, zatímco dobírka se stane minoritní záležitostí,“ uvedl David Lorenc, ředitel přímého bankovnictví České spořitelny.
Internetové bankovnictví využívají ve střední a východní Evropě nejčastěji Češi – alespoň jednou týdně 44 % z nich. Na druhém místě jsou s 32 % Slováci a Rakušané, následují se 17 % Maďaři a s 16 % Chorvaté. Například v Srbsku však využívá internetové bankovnictví alespoň jednou měsíčně pouze 13 % lidí, v Rumunsku je to pak 24 %. Vyplývá to z podzimního průzkumu Erste Group, který banka prováděla v sedmi zemích, kde působí.
Čtěte také:
→ 41% obětí on-line finančních podvodů své peníze již nikdy neuvidí
→ mBank přijde s novým on-line bankovnictvím