Což představuje 7,9procentní pokles v porovnání s 53 800 000 tablety, jež byly dodány v období Q4/2016.
Svou pozici lídra trhu si s 13,2 miliony prodaných iPadů udržel Apple, který navíc v meziročním srovnání prodal o 0,1 milionu iPadů více a tak jako jeden z mála rostl.
Ještě rychlejšího růstu se ale v období okolo Vánoc dočkal jiný americký výrobce, a to Amazon, jehož různá zařízení řady Kindle (ano, i ta jsou IDC zahrnována mezi tablety) rostla meziročně z 5,2 milionu na 7,7 milionu dodaných kusů.
Dalším pro výrobce pozitivním výsledkem je výkon segmentu hybridních tabletů (tedy systémů s odnímatelnou klávesnicí), který ve čtvrtém čtvrtletí rostl na 6,5 milionu jednotek s meziročním nárůstem o hodnotě 10,3 %.
Analytička výzkumu v týmu IDC Devices and Displays Lauren Guenveurová řekla, že po znepokojujícím propadu v posledním čtvrtletí 2016 a první polovině rkou 2017 jsou rádi, že na trhu hybridních tabletů vidí další růstový kvartál.
Podle Guenveurové má IDC za to, že má daná kategorie potenciál pokračovat v růstové trajektorii, což může být způsobeno i spuštěním prodeje první vlny produktů s Windows na architektuře ARM ve druhém čtvrtletí 2018.
Tradičních tabletů se i přes pokles stále prodávalo hodně – ve čtvrtém kvartále konkrétně 43,1 milionu jednotek a 141,7 milionu za celý rok. Jak jste si asi všimli, tato tradiční zařízení na produktivitě příliš nepřidávají a často jsou omezena na pouhé přístroje pro „konzumaci“ médií.
Zdroj: Techspot.com