Čínský výrobce chytrých telefonů Huawei plánuje do roku otevřít 70 000 maloobchodních prodejen. Loni měla 30 000 prodejních míst včetně značkových obchodů, produktových pultů a „vystavovacích zón“, kde se jeho výrobky prodávaly.
Přes polovinu těchto prodejních míst měla společnosti Huawei v Číně, tedy na svém domovském trhu. Do konce roku by se však mělo těžiště prodeje telefonů vyšší kategorie začít přesouvat na mezinárodní trhy.
Ačkoli není Huawei tak známá značka jako Apple nebo Samsung, postupně vstupuje do povědomí zákazníků a rozšiřuje svůj tržní podíl. Loni společnost na trh dodala 75 milionů chytrých telefonů, téměř o polovinu více než v předcházejícím roce. Podle výzkumné společnosti IDC se tak stala třetím největším dodavatelem na světě.
Čínští výrobci často konkurují a získávají zákazníky nízkými cenami, avšak Huawei míří i na náročnější klientelu. V letošním prvním čtvrtletí představovala zařízení střední a vyšší třídy více než třetinu její výroby, zatímco o rok dříve to bylo pouhých 5 %.
Společnost Huawei, která tvrdí, že je jednoduché vyrobit telefon, ale těžké vyrobit dobrý telefon, plánuje z prodeje chytrých telefonů realizovat významné zisky, nikoli pouze prodávat velké počty kusů. Na trhu to ale nemá lehké – čínští konkurenti jako Lenovo, Xiaomi a ZTE rovněž usilují o globální expanzi a nabízí špičkově vybavené telefony s nejnovějšími funkcemi. Huawei si však věří a spoléhá mimo jiné na své bohaté zkušenosti s výrobou zařízení pro mobilní operátory.