O tom, že Google připravuje službu, kterou nazývá Nákupy na Google, kolovaly neoficiální informace již dříve. Tento týden Google zveřejnil podrobnější informace o tom, jak bude nová služba fungovat.
Nový odkaz „Koupit na Google“ se objeví v reklamách, které se uživatelům zobrazují při hledání určitého spotřebního zboží. Kliknutí na tento odkaz uživatele přenese na stránku produktu s brandingem výrobce, avšak hostovanou Googlem, kde bude možné získat další informace o produktu, pročíst recenze a zvolit požadované množství či jiné parametry. Následně stačí už jenom zadat platební informace a doručovací adresu.
Google říká, že novou funkci stále ještě testuje ve spolupráci s omezenou skupinou prodejců, například známým výrobcem sportovních oděvů Under Armour, prodejcem kabelek, kufrů a batohů eBags a dodavatelem kancelářského zboží Staples.
Google doufá, že po rozšíření okruhu prodejců opět posílí své služby, protože uživatelé tráví na svých chytrých telefonech stále více času s jinými aplikacemi. V prvním čtvrtletí letošního roku výnosy společnosti Google vzrostly o 12 %, nejméně za poslední dva roky.
Google přichází s tlačítkem pro nákup v době, kdy konkurenční služby, které dosud nebyly vnímány jako obchodní – Facebook, Twitter a Pinterest – také zavádí funkce pro jednoduchý nákup jedním kliknutím.
Google zavádí i další změny, aby zákazník získal více informací o zboží a prodejcích. Služba Google Now bude zobrazovat informace o obchodech a jejich sortimentu, nachází-li se uživatel v jejich blízkosti. Dalším vylepšením jsou informace o skladových zásobách a uživatelské hodnocení zboží.