Internetový gigant zároveň aktualizoval své tipy pro bezpečnější surfování na webu, v češtině nazvané „Co je dobré vědět“. Tyto tipy poprvé zveřejnil již před rokem a stejně jako tehdy, i dnes klade důraz na používání jeho vlastních nástrojů pro bezpečnost a soukromí, „hygienu zařízení“ a tipy proti krádeži identity.
Na akci ve Washingtonu zdůrazňoval člen vedení Googlu Pablo Chavez důležitost vytváření silných hesel. Řekl také že nedoporučuje využívat stejné heslo pro více online účtů.
„Budu mluvit konkrétně. Je velmi, ale velmi důležité pro nás všechny, abychom velmi pečlivě přemýšleli o našich heslech. Takže byste měli mít dlouhé heslo, skládající se z kombinace symbolů, čísel a písmen. Neměli byste mít stejné heslo pro všechny vaše základní služby. Takže Twitter by měl mít odlišné heslo od Facebooku a Facebook by měl mít odlišné heslo od Gmailu,“ řekl Chavez.
„A upřímně, to je jedna z věcí, kterou si musím sám připomínat. Nebo bych si snad ve fyzickém světě vytvořil jeden klíč, který by otevřel moje auto, můj dům i můj účet v bance?“ dodává.
Google chce, abyste se online cítili bezpečně
Pro Google je důvodem pro účast na akci jako je Den bezpečnějšího internetu pochopení toho, že důvěra je základním prvkem živého a zdravého webu. Tato důvěra je pro společnost, jejíž zisky stojí a padají na míře online aktivity jejích uživatelů, docela nezbytná.
„Jedním z důvodů, proč se toho Google účastní, je fakt, že bezpečnost našich uživatelů je prioritou číslo jedna. Zaměřujeme se na ni po technické stránce denně,“ řekl Chavez.
Den bezpečnějšího internetu, iniciativa americké neziskovky National Cyber Security Alliance (NCSA), těsně následuje Den soukromí dat (Data Privacy Day), kterého se účastnili vedoucí hráči v odvětví včetně Facebooku a Microsoftu.
Práce NCSA v oblasti soukromí a online bezpečnosti přichází uprostřed pokračující politické debaty o tom jaká (pokud vůbec nějaká) opatření k ochraně osobních informací spotřebitelů na webu by zákonodárci měli přijmout. Například americká federální obchodní komise pečlivě hodnotí tzv. „datové makléře“ a další firmy, které sbírají a sdílejí informace uživatelů pro marketingové účely, a vyzývá výrobce webových prohlížečů, aby si osvojili technologie znemožňující sledování [online aktivity].