Společnost své plány na ukončení fungování sítě oznámila minulý týden po zveřejnění zpráv o bezpečnostní chybě, která otevřela uživatelská data externím vývojářům. Chyba byla objevena (a zalepena) v březnu v rámci interního auditu fungování prvků soukromí, nazvaného Project Strobe. Veřejnost však byla o úniku zpravena až s půlročním zpožděním.
Svůj „Plus“ Google uvedl v roce 2011 jakožto konkurenta Facebooku, ovšem snaha nahradit svého v segmentu sociálních sítí mu nevyšla. Navzdory 395 milionům aktivních uživatelů měsíčně byl průměrný čas strávený na platformě velmi nízký; podle Googlu trvalo 90 procent uživatelských sezení méně než pět vteřin (sic!).
Termín ukončení přístupu spotřebitelů ke Google Plus byl stanoven na srpen 2019.
I přesto Google oznámil, že je nadále zavázán podpoře platformy pro předplatitele G Suite, cloudového balíku Googlu pro podnikové zákazníky. (Není to poprvé, co Google odepsal spotřebitelský produkt, potýkající se s obtížemi, ale podnikům ho prodával i nadále – podobný osud stihl například Google Glass.)
„Máme mnoho podnikových zákazníků, kteří v používání Google Plus ve svých společnostech vnímají velkou hodnotu,“ napsal Ben Smith, viceprezident divize Engineering, v příspěvku na blogu společnosti. „Náš přezkum ukázal, že Google Plus se více hodí jako podnikový produkt, kde se spolupracovníci mohou zapojovat do interních diskusí v rámci zabezpečené korporátní sociální sítě.“
Na akci Googlu Cloud Next, konané minulý týden v Londýně, společnost odhalila nové funkce zaměřené na podniky, které jsou součástí „nového směru“ Google Plus, a jako příklady velkých organizací, které již aplikaci pro propojení tisíců svých zaměstnanců používají, uvedla agenturu Nielsen a francouzskou síť supermarketů Auchan.
K těmto novým funkcím se řadí například fakt, že administrátoři G Suite teď mohou moderovat a kontrolovat příspěvky zaměstnanců, který staví na dalších nedávných přídavcích, jako je „ovládací panel“ (dashboard) pro měření zapojení komunity. Administrátoři budou taktéž moci definovat toky šité na míru (custom streams), obsahující komunikaci související s konkrétním tématem.