„Nárůst míry přijetí platformy pro [různá] rozšíření přilákal také spammery a podvodníky, kteří uvádějí nekvalitní a zavádějící rozšíření ve snaze zmást uživatele a nalákat je k tomu, aby si je [tato rozšíření] nainstalovali a oni tak přišli k rychlému zisku,“ napsali Rebecca Soaresová a Benjamin Ackerman, manažerka pravidel pro webový obchod Chrome a zástupce ředitele Safe Browsing Operations, v příspěvku na blogu společnosti. „Chceme zajistit, aby byl… Chrome Web Store vyčištěný a informativní a nebyl zahlcen kopírovači, zavádějícími funkcionalitami nebo falešnými recenzemi a hodnoceními.“
Aby si Google dodal autoritu k mazání spamovacích rozšíření z elektronického tržiště – což je jediný sankcionovaný zdroj doplňků pro Chrome – přidal k dosavadním pravidlům programu pro vývojáře nějaká další. Ta budou vynucována od 27. srpna, čili dva dny po aktuálně naplánovaném datu vydání Chromu ve verzi 85.
Přestaňte se opakovat
Soaresová s Ackermanem rozdělili protispamová pravidla do pěti kategorií, které zakazují:
-
Různá rozšíření provádějící stejnou úlohu nebo poskytující stejný [uživatelský] zážitek.
-
Rozšíření, která v rámci metadat obsahují více než pět klíčových slov, případně v popisu na Chrome Web Storu používají více než pětkrát stejnou frázi nebo slovo. Zakázána jsou také potenciálně zavádějící nebo irelevantní metadata.