;

GoodData: „Insights as a Service“ pro řešení obchodních analýz

2. 2. 2015
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

 Autor: © tiero - Fotolia.com
Česko-americká firma GoodData, představila globální novou službu analýzy firemních dat pomocí kolektivní inteligence. Analytická služba typu „Insights as a Service“ (porozumění datům jako služba), obohacuje běžnou analýzu dat o informace získané z milionů interakcí desítek tisíc analytiků během pětiletého fungování cloudové platformy GoodData.

Nový způsob vyhodnocení a interpretace dat byl vyvinut českými vývojáři, kterých v pražské a brněnské pobočce působí 160. Nová služba pomáhá najít v množství firemních či veřejných dat potřebné souvislosti či nabídnout řešení problému, který jiní již vyřešili. Platforma pro analýzu dat je dostupná přes internet prostřednictvím cloudu.

„Služba umožňuje analyzovat data z různých zdrojů při využití kolektivní zkušenosti získané z milionů interakcí desítek tisíc analytiků, kteří na cloudové analytické platformě GoodData spravují své projekty. Sesbírané zkušenosti se promítají do navigace, která uživateli doporučuje osvědčené postupy a umožňuje mu tak vyhnout se chybám, rozvíjet se a učit od ostatních a díky tomu získat přesnější informace,“ říká Michael Štencl, produktový manažer společnosti GoodData.

GoodData již využívá 40.000 společností

Sdílení kolektivních znalostí představuje nově nastupující fenomén. Analytický nástroj využívá k interpretaci dat zkušenosti z analýzy ostatních uživatelů. V případě GoodData jde o více než 140 tisíc uživatelů z více než 40 tisíc globálních společností včetně Nestlé, Zendesk, Time Warner Cable, Virgin America, Hewlett Packard nebo českých firem jako Seznam.cz, Centrum.cz či Slevomat.cz.

Tomáš Čupr, zakladatel Slevomat.cz, Dáme jídlo a Rohlík.cz, který služeb GoodData využívá, s nadsázkou dodává: „Až mě napadne třeba to, že chci znát vliv množství srážek a teploty na počet objednávek a počet nových uživatelů, tak je to práce na půl hodinky.“

Pilotní testování nové služby probíhalo ve společnosti Seznam.cz, která je dlouholetým zákazníkem GoodData. „Líbí se mi doporučené kroky, se kterými si lze hodně vyhrát. Je to velká přidaná hodnota oproti ostatním Business Intelligence řešením,“ říká Michal Buzek, vedoucí analytického oddělení Seznamu.

České technologie pro celý svět

Technologické nástroje, které využívají přední světové korporace, vznikají ve vývojovém centru GoodData v Praze a Brně, kde působí na 160 expertů, zejména softwarových inženýrů, designérů, konzultantů nebo technické podpory. „Plánujeme řady našich vývojářů v příštích letech rozšířit o desítky odborníků. Tuzemští vývojáři patří mezi světovou špičku, budeme potřebovat zejména softwarové inženýry a designéry, protože poptávka po našich službách raketově stoupá. Česko bude pro další rozvoj GoodData klíčové,“ dodává Radovan Janeček, viceprezident inženýringu společnosti GoodData.

Obchodní rozhodování na základě analýzy dat je dnes běžnou praxí v Severní Americe, Evropa daný trend kopíruje. GoodData proto v polovině roku 2015 otevře ve Velké Británii své první evropské datové centrum. „V dlouhodobém výhledu očekáváme, že se Evropa bude podílet na našem obratu zhruba třiceti procenty,“ uvedl technologický expert GoodData Zdeněk Svoboda.

bitcoin_skoleni

Firmy se budou brzy rozhodovat pouze na základě analýzy dat

Firmy dnes generují obrovské množství vlastních dat. Dohromady s daty ze sociálních sítí a internetu to představuje masu informací, ze které lze předpovědět řadu trendů či budoucích událostí. Firmy proto analýzy dat začínají využívat pro klíčová strategická rozhodnutí. Z prosincového průzkumu společnosti BSA | The Software Alliance vyplývá, že dvě třetiny (65 %) vrcholových manažerů napříč Evropskou unií tvrdí, že analýzy dat jsou důležité pro jejich další růst a plánování.

Česko-americká technologická společnost GoodData byla založena notoricky úspěšným českým podnikatelem Romanem Staňkem. Celkem již od investorů již 2,2 miliardy korun a v příštích letech chce vstoupit na americkou burzu.