Prvními uživateli sociálních sítí byli především mladí lidé okolo 20 let, postupně však začali dominovat lidé o něco starší. Studie „The Broad Reach of Social Networks" byla vypracována analytikem Seanem Corcoranem ze společnosti Forrester Research. Založena je na květnovém průzkumu, při němž bylo dotazováno 4 455 lidí ve věku 18 až 88 let.
„Velkou část růstu sociálních sítí dnes táhnou lidé starší 34 let. Jejich počet stoupl v porovnání s minulým rokem o více než 60 %. Více než polovina dospělých ve věku 35 až 44 let je dnes registrována v některé sociální síti," popisuje Corcoran.
Čtyřicátníci a padesátníci jsou stále poněkud pozadu, ale i oni začínají užívat sociální sítě ve větší míře než dříve. Ve stejném duchu lze hovořit o dospělých ve věku 55 a více. „Sedmdesát procent dospělých ve věku 55 a více přiznalo, že využívají některé ze sociálních nástrojů alespoň jednou měsíčně," dodává Corcoran.
Studie rozděluje lidi užívající sociálních nástrojů na čtyři různé kategorie:
Tvůrci (Creators) - Lidé, kteří píší blogy, uploadují audio a video, nebo publikují vlastní příběhy
Kritici (Critics) - Lidé účastnící se on-line diskuzí
Sběratelé (Collectors) - Lidé, kteří organizují on-line obsah za pomoci RSS toků a stránek, jako „Digg", kde lze hodnotit obsah
Ti, kteří se přidávají (Joiners) - Lidé, kteří se přihlašují k sociálním sítím
Pozorovatelé (Spectators) - Lidé, kteří si prohlíží obsah generovaný ostatními uživateli
Lidé ve věkové kategorii 35-54 let se stále více stávají „Těmi, kteří se přidávají" a „Tvůrci", zatímco dospělí nad 55 let jsou spíše „Pozorovateli". „S tolika dospělými v sociálních sítích má pro společnosti smysl cílit na ně své mediální a reklamní kampaně. Již není žádoucí soustředit se pouze na mladší skupiny," domnívá se Corcoran.
Jen 18 % dotazovaných respondentů aktuálně není členem žádné sociální sítě. V roce 2008 to přitom bylo 25 % a v roce 2007 dokonce 44 %.