;

Forrester: Sociálním sítím dnes dominují třicátníci

31. 8. 2009
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Společnosti nyní mohou prostřednictvím reklamních kampaní na sociálních sítích cílit hlavně na lidi starší 34 let. Tato věková kategorie se totiž stala největší na Facebooku, Twitteru a dalších komunitních sítích. Vyplývá to ze studie společnosti Forrester Research.

Prvními uživateli sociálních sítí byli především mladí lidé okolo 20 let, postupně však začali dominovat lidé o něco starší. Studie „The Broad Reach of Social Networks" byla vypracována analytikem Seanem Corcoranem ze společnosti Forrester Research. Založena je na květnovém průzkumu, při němž bylo dotazováno 4 455 lidí ve věku 18 až 88 let.

„Velkou část růstu sociálních sítí dnes táhnou lidé starší 34 let. Jejich počet stoupl v porovnání s minulým rokem o více než 60 %. Více než polovina dospělých ve věku 35 až 44 let je dnes registrována v některé sociální síti," popisuje Corcoran.

Čtyřicátníci a padesátníci jsou stále poněkud pozadu, ale i oni začínají užívat sociální sítě ve větší míře než dříve. Ve stejném duchu lze hovořit o dospělých ve věku 55 a více. „Sedmdesát procent dospělých ve věku 55 a více přiznalo, že využívají některé ze sociálních nástrojů alespoň jednou měsíčně," dodává Corcoran.

Studie rozděluje lidi užívající sociálních nástrojů na čtyři různé kategorie:

Tvůrci (Creators) - Lidé, kteří píší blogy, uploadují audio a video, nebo publikují vlastní příběhy

Kritici (Critics) - Lidé účastnící se on-line diskuzí

Sběratelé (Collectors) - Lidé, kteří organizují on-line obsah za pomoci RSS toků a stránek, jako „Digg", kde lze hodnotit obsah

Ti, kteří se přidávají (Joiners) - Lidé, kteří se přihlašují k sociálním sítím

Pozorovatelé (Spectators) - Lidé, kteří si prohlíží obsah generovaný ostatními uživateli

 

bitcoin_skoleni

Lidé ve věkové kategorii 35-54 let se stále více stávají „Těmi, kteří se přidávají" a „Tvůrci", zatímco dospělí nad 55 let jsou spíše „Pozorovateli". „S tolika dospělými v sociálních sítích má pro společnosti smysl cílit na ně své mediální a reklamní kampaně. Již není žádoucí soustředit se pouze na mladší skupiny," domnívá se Corcoran.

Jen 18 % dotazovaných respondentů aktuálně není členem žádné sociální sítě. V roce 2008 to přitom bylo 25 % a v roce 2007 dokonce 44 %.