Facebook, největší sociální síť na světě, se stal místem, kde řada z jeho 1,3 miliardy aktivních uživatelů sdílí své nejniternější pocity a myšlenky. Pokud si uživatel všimne příspěvku, jehož autor otevřeně hovoří o sebevraždě, měl by okamžitě kontaktovat místní záchranné složky, radí Facebook. Přesto se ale snaží zlepšovat způsob, jakým reaguje na upozornění na hrozbu sebevraždy. Lidem v nouzi i těm, kdo na ně upozorní chce nabízet lepší informace.
Uživatelé Facebooku již déle mají možnost upozornit na potenciálně sebevražedné sklony, buď z rozbalovací nabídky vpravo nahoře nebo pomocí formuláře. Facebook následně dotyčnou osobu kontaktuje. Nyní přitom poskytne další informace a komunikační nástroje a nabídne spojení s odborníkem, zatímco dříve se zobrazilo pouze strohé poděkování.
Pokud je uživatel nahlášen jako potenciální sebevrah, při dalším přihlášení do Facebooku se mu zobrazí okno se zprávou v tomto duchu: „Ahoj, někdo z tvých blízkých si myslí, že prožíváš složitou situaci a požádal nás, abychom se podívali na tvůj příspěvek.“ Dále poskytne možnost kontaktovat přítele nebo psychologa na tísňové lince. V dialogovém okně se zobrazí i odkazy na užitečné rady v podobě textu a videa.
Nové nástroje vznikly ve spolupráci s psychology, akademickými odborníky a organizacemi, které nabízí lidem pomoc v nouzi, ale také s lidmi, kteří se o sebevraždy pokusili. Facebook disponuje týmem vyškolených psychologů, kteří nepřetržitě ohlášené příspěvky zkoumají a přednostně řeší nejzávažnější z nich, například takové, kde uživatel vyhrožuje sebepoškozením.
Zdroj: IDG News Service
Čtěte také:
→ IBM bude na Twitteru analyzovat data odrážející veřejné mínění
Twiter a IBM spojily síly a budou pomáhat podnikům v rozhodování analýzou tweetů. Twitteru dodá globání data, IBM cloudové analytické nástroje a konzultační služby.
Zaujal vás tento článek?
Zaregistrujte se k odběru našeho e-mailového newsletteru. Každý týden tak pohodlně získáte přehled o důležitých událostech v IT branži.