;

Facebook hlásí raketový růst výnosů, mimo jiné díky reklamě v mobilních zařízeních

6. 8. 2014
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: © ra2 studio - Fotolia.com
Analytici předpovídají, že Facebook letos navýší svůj podíl na celkovém světovém trhu reklamy pro mobilní zařízení.

Sociální síť Facebook zveřejnila své finanční výsledky za druhé čtvrtletí letošního roku, podle nichž její výnosy stouply o 61 % na 2,91 miliardy USD, k čemuž téměř ze dvou třetin přispěla reklama v mobilních zařízeních. Reklama představuje naprostou většinu výnosů Facebooku, konkrétně 2,68 miliardy, z nichž 62 % připadá na mobilní zařízení. To znamená 41% skok oproti roku 2013.

Výnos na akcii činil 0,42 USD a cena akcií krátce po oznámení výsledků poskočila z 71,29 na 72,70 USD. Výsledky překonaly očekávání finančních expertů, kteří odhadovali celkové výnosy na 2,81 miliardy a výnos na akcii 0,32 USD.

Podle generálního ředitele Marka Zuckerberga se Facebooku ve druhém čtvrtletí velmi dařilo. Čistý zisk ve druhém čtvrtletí vrostl o 138 % na 791 milionů dolarů a počet aktivních uživatelů stoupl o 14 % na 1,32 miliardy.
Investoři se při veřejné nabídce akcií v roce 2012 obávali, zda Facebook dokáže na mobilních zařízeních vydělávat. Ale Facebook veškeré obavy rozptýlil, když už dříve letos oznámil, že více než polovina výnosů pochází právě z mobilních zařízení.

Analytici předpovídají, že Facebook letos navýší svůj podíl na celkovém světovém trhu reklamy pro mobilní zařízení o 5 % oproti roku 2012 a ovládne tak okolo 22 %. Google, jeden z hlavních rivalů Facebooku, podle odhadů ovládne polovinu trhu.

bitcoin_skoleni

Ohledně budoucnosti Facebooku však panují stále obavy, zda si dokáže udržet pozornost maldších uživatelů, které se snaží přilákat nové služby a aplikace jako je Snapchat nebo Tumblr. Neznámou rovněž zůstává budoucnost služby Instagram, kterou Facebook koupil v roce 2012 a reklamu na ní začal zobrazovat loni v listopadu.

Zdroj: IDG News Service