Sociální síť Facebook zveřejnila své finanční výsledky za druhé čtvrtletí letošního roku, podle nichž její výnosy stouply o 61 % na 2,91 miliardy USD, k čemuž téměř ze dvou třetin přispěla reklama v mobilních zařízeních. Reklama představuje naprostou většinu výnosů Facebooku, konkrétně 2,68 miliardy, z nichž 62 % připadá na mobilní zařízení. To znamená 41% skok oproti roku 2013.
Výnos na akcii činil 0,42 USD a cena akcií krátce po oznámení výsledků poskočila z 71,29 na 72,70 USD. Výsledky překonaly očekávání finančních expertů, kteří odhadovali celkové výnosy na 2,81 miliardy a výnos na akcii 0,32 USD.
Podle generálního ředitele Marka Zuckerberga se Facebooku ve druhém čtvrtletí velmi dařilo. Čistý zisk ve druhém čtvrtletí vrostl o 138 % na 791 milionů dolarů a počet aktivních uživatelů stoupl o 14 % na 1,32 miliardy.
Investoři se při veřejné nabídce akcií v roce 2012 obávali, zda Facebook dokáže na mobilních zařízeních vydělávat. Ale Facebook veškeré obavy rozptýlil, když už dříve letos oznámil, že více než polovina výnosů pochází právě z mobilních zařízení.
Analytici předpovídají, že Facebook letos navýší svůj podíl na celkovém světovém trhu reklamy pro mobilní zařízení o 5 % oproti roku 2012 a ovládne tak okolo 22 %. Google, jeden z hlavních rivalů Facebooku, podle odhadů ovládne polovinu trhu.
Ohledně budoucnosti Facebooku však panují stále obavy, zda si dokáže udržet pozornost maldších uživatelů, které se snaží přilákat nové služby a aplikace jako je Snapchat nebo Tumblr. Neznámou rovněž zůstává budoucnost služby Instagram, kterou Facebook koupil v roce 2012 a reklamu na ní začal zobrazovat loni v listopadu.
Zdroj: IDG News Service