Dvě třetiny českých domácností v každoročním výběrovém šetření Českého statistického úřadu (ČSÚ) v roce 2012 uvedly, že vlastní počítač. Z toho téměř čtvrtina vlastnila dva a více počítačů a téměř 40 % domácností mělo přenosný počítač. Počítač si pořizují více domácnosti s dětmi (91 %) než domácnosti bez dětí (58 %).
Počet domácností připojených k internetu vzrostl za posledních pět let o 1,4 milionu. „Zatímco v roce 2007 byla k internetu připojena pouze čtvrtina domácností a nejrozšířenějším typem připojení bylo vytáčené připojení přes telefonní linku, v roce 2012 využívaly tento typ připojení pouze čtyři domácnosti ze sta. Všechny ostatní domácnosti s internetem byly připojeny vysokorychlostně “, komentuje vývoj připojení k internetu v domácnostech expert ČSÚ Martin Mana. K internetu se Češi připojují i přes mobilní telefon: v roce 2012 vlastnilo mobilní telefon 96 % Čechů starších 16 let, z toho 13 % jej použilo i k přístupu ke službám internetu.
„Osobní počítač i internet využívalo v tomto roce shodně sedm z deseti Čechů. Poprvé v historii tohoto šetření tedy můžeme konstatovat, že uživatel počítače je zároveň i uživatelem internetu,“ uvedla předsedkyně ČSÚ Iva Ritschelová. Dlouhodobě platí, že počítač, internet a mobilní telefon používají častěji muži než ženy, mladší lidé než starší a jednotlivci s vyšším vzděláním.
Mezi nejčastější činnosti vykonávané na internetu patří posílání a přijímání e-mailů (94 % uživatelů). Druhou nejrozšířenější činností je čtení on-line zpráv, novin a časopisů (85 %), těsně následované vyhledáváním informací o zboží a službách (84 %). Mezi mladými uživateli internetu se největší oblibě těší telefonování přes internet, přehrávání/stahování hudby, filmů a videí a účast na sociálních sítích.
Téměř třetina Čechů využila v roce 2012 internet k nákupu zboží či služeb. Nakupování přes internet je oblíbenější u mladších a vzdělanějších Čechů. Nakupování přes internet je nejrozšířenější mezi ženami na rodičovské dovolené: „Šest z deseti uživatelek internetu na rodičovské dovolené uvedlo, že nakoupilo přes internet“, říká Romana Malečková z ČSÚ. Nejčastěji nakupovaným zbožím celkově je oblečení, obuv a módní doplňky, na druhém místě jsou vstupenky na kulturní a sportovní akce. Ženy na rodičovské dovolené se kromě toho zaměřují na nákup hraček, stolních her a fotoslužeb.
Z mezinárodního hlediska se Česká republika ve vybavenosti domácností informačními technologiemi (kromě mobilního telefonu) stále nachází pod průměrem členských zemí EU (19. místo ve vybavenosti českých domácností počítačem, 16. místo z hlediska připojení k vysokorychlostnímu internetu). Počtem uživatelů internetu se Česká republika velice těsně přiblížila k průměru EU27.