;

10 tipů z managementu online reputace pro zájemce o práci - 2. díl

10. 8. 2012
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

 Autor: © lassedesignen - Fotolia.com
Je pravděpodobné, že se řadíte k těm, kteří disponují potenciálně kompromitujícími fotografiemi na Facebooku, profesionálně nevhodnými tweety či plně veřejně zpřístupněným profilem na LinkedIn. Nebo o vás někdo na internetu "jenom" píše ve špatném světle.

První díl článku je k dispozici zde

Nedopusťte, aby se tyto záznamy vymkly vaší kontrole a zkomplikovaly jinak hladce probíhající proces pracovního pohovoru. Využijte následujících deset tipů pro pozitivní ovlivnění výsledků vyhledávání vašich osobních informací na Googlu, díky čemuž možná nepřijdete o vysněnou pracovní pozici.

2. Začněte spravovat vaši online reputaci hned – i v případě, že právě nehledáte práci

Je důležité „vygooglit“ své jméno v dostatečném předstihu předtím, než se budete ucházet o práci, říká Andy Beal, výkonný ředitel společnosti Trackur, která se specializuje na monitoring sociálních médií. Pokud to totiž uděláte včas, budete mít dostatek času na vytvoření nového, pozitivního (nebo alespoň neutrálního) obsahu, který ten původní, pro vás negativní obsah odsune někam daleko... nejlépe alespoň na spodek třetí strany výsledků vyhledávání. Beal také radí, abyste své jméno nevyhledávali pouze jednou; zejména pokud právě aktivně vyhledáváte zaměstnání, měli byste Google navštěvovat pravidelně.

V ideálním případě o vás pak potenciální zaměstnavatel najde množství pozitivních výsledků, jako jsou projekty, na nichž jste pracovali, aktualizovaný profil na LinkedIn a stránka na Facebooku, která vás představuje v co možná nejlepším světle. Druhá nejlepší je situace, v níž o vás není na Googlu ani zmínka. Nejhorší scénář nastává, když Google „vyplivne“ výsledky typu přisprostlých tweetů nebo statusů na Facebooku, které už dost lidí usvědčily například z toho, že v době „nemocenské“ bezstarostně „pařili“.

3. Deaktivujte personalizované výsledky vyhledávání

Když se googlujete, vždy vypněte personalizované výsledky vyhledávání – Google totiž neukazuje stejné výsledky všem. Vyhledávací engine vám totiž naservíruje přesně to, o čem si „myslí“, že by pro vás mohlo být nejrelevantnější, přičemž bere v úvahu vaše aktuální umístění, sociální kontakty či stránky, které jste v minulosti navštívili.

Google nedávno přidal tlačítko pro skrývání osobních výsledků, což vám dodá objektivnější náhled výsledků vyhledávání. Pokud jste přihlášeni účtem Google, najdete toto tlačítko v pravém horním rohu stránky s výsledky vyhledávání.

4. Koukněte se dále, než jen na první stránku výsledků vyhledávání

Většina zaměstnavatelů, klientů a dalších důležitých osob se nejspíše nebude obtěžovat klikáním na další stránky výsledků vyhledávání, zvláště pokud najdou pozitivní nebo alespoň neutrální informace již na straně jedna. Nicméně i tak byste se měli podívat i na druhou stranu těchto výsledků – mnohé z nich se totiž mohou dříve nebo později protlačit na stranu první – a pokud její obsah nesouhlasí se skutečností (nebo alespoň tou, která vám má napravit reputaci), máte tu opět další problém.

ICTS24

Třetí díl článku je k dispozici zde:

http://businessworld.cz/it-strategie/Deset-tipu-managementu-online-reputace-pro-zajemce-o-praci-3-dil-9392