;

CMO Microsoftu: Nucený upgrade na Windows 10 byl „bolestivý“

29. 12. 2016
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: Microsoft.com
Společnost Microsoft letos poněkud agresivně tlačila uživatele do své výhodné, bezplatné nabídky aktualizace jejich PC s Windows 7 nebo 8.1 na Windows 10.

Ať k tomu měla důvod jakýkoliv, jisté je, že používala různou taktiku k tomu, aby uživatele přiměla k instalaci aktualizačního programu (updateru) a jeho spuštění, aby tak své starší operační systémy nahradili tím novým a v současnosti již jediným nabízeným.

Marketingový ředitel (CMO) Microsoftu Chris Capossela v rozhovoru pro Windows Weekly řekl, že se jeho společnosti celkově podařilo nalézt rovnováhu mezi přílišnou agresivitou a přiměním uživatelů k aktualizaci. Uznal však, že v jednom bodě zašel Microsoft příliš daleko. A sice změnou, která zmátla a ohromila spoustu uživatelů.

„Došlo na jeden konkrétní okamžik… kdy červené X v dialogovém okně, které typicky znamená zrušit, neznamenalo zrušit,“ řekl. „Do několika hodin poté, co se to dostalo do světa, jsme věděli, že jsme zašli příliš daleko.“

„A pak samozřejmě nějakou dobu trvá, než vydáte update, jež toto chování změní,“ dodal. „A tyhle dva týdny byly poměrně bolestivé, a jasně nás vrhly do negativního světla. A samozřejmě jsme se z toho dost poučili.“

Toto přiznání přichází trochu pozdě, vezmeme-li v úvahu, že aktualizační dialog, na nějž Capossela odkazoval, se objevil koncem května. Ačkoliv v té době možná Microsoft pracoval na nápravě, neřekl tehdy k problému oficiálně ani slovo.

ICTS24

V současnosti se americký gigant dostal do bodu, kdy hyper-agresivní tlak na upgrade na Windows 10 z jeho strany pominul. A to i z důvodu, že nabídka bezplatného upgradu (v červenci) pominula taktéž. Jen čas ukáže, jak nakonec Microsoft tu spoustu takto ne úplně čestně získaných uživatelů „desítek“ využije.

Zdroj: CIO.com