Pro čínské IT firmy není zatím příliš typická expanze na zahrniční trhy. Výjimkou potvrzující pravidlo je např. společnost Tencent, která se specializuje na sociální sítě a hry. Ta zaznamenala určitý úspěch na rozvíjejících se trzích s produktem WeChat.
Baidu je hlavním vyhledávačem v Číně, kde dosahuje tržního podílu okolo 60%. Již dříve jsme zaznamenali pokus o expanzi, a to v roce 2007 do Japonska. Tam ale jeho projekt nebyl příliš úspěšný a o japonský trh vyhledávání se zatím dělí Google a Yahoo. Baidu nyní vyráží do 200milionové Brazílie, aby tam ukousl část trhu, který z 98% drží Google. Firma již spustila oficiální stránky br.baidu.com v portugtalštině a nyní se snaží vybudovat v Brazílii vlastní výzkumné a vývojové centrum. Již hledá nové IT talenty a kontaktuje místní univerzity.
Své další plány na další zahraniční expanzi zatím Baidu oficiálně nezveřejnil, ale pozornosti neunikly dva další weby: egyptský (baidu.com.eg) a thajský (baidu.co.th). Oba jmenované národní vyhledavače jsou ale zatím jen v beta-verzi.
Zdroj: IDG News Service
Čtěte také:
→ Intel a Baidu budují společnou laboratoř pro mobilní aplikace
Intel doufá, že si získá více čínských vývojářů podporujících jeho produkty, a to vytvořením nové společné inovační laboratoře s největším čínským vyhledávačem Baidu.
→ Baidu Eye: čínský vyhledavač klonuje Google Glass
Největší čínský vyhledavač Baidu bude Googlu konkurovat nejen ve vyhledávání. Připravuje totiž také computerizované brýle, označované jako Baidu Eye.