;

Chování spotřebitelů v digitálním věku

6. 1. 2010
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

Průzkum provedený agenturou The Future Laboratory s globálním panelem odborníků poukazuje na dopad digitálně doplněné reality, kontextového brandingu a využívání emocí v obchodních modelech mediálních a telekomunikačních firem.

Společnost Oracle ve spolupráci s agenturou The Future Laboratory, jež se zabývá poradenstvím ohledně budoucích trendů, představila studii Capitalising on the Digital Age, která zkoumá, jak změny chování spotřebitelů v digitálním světě staví před telekomunikační a mediální společnosti nové výzvy.

The Future Laboratory dala dohromady panel odborníků z celého světa, mezi nimiž byl Martin Lindstrom (autor knihy Buyology), Hugh Garry (BBC Radio 1 Interactive) a Anders Sandberg (Future of Humanity Institute, University of Oxford), aby se zamysleli nad tím, jaký dopad budou mít současné a nově se objevující společenské, kulturní, ekonomické a technologické faktory na budoucí obchodní modely mediálních a telekomunikačních společností.

Panel hodnotil vlivy jako nástup „freemium“ služeb, stoupající profesionalitu kreativních spotřebitelů a technologické inovace jako sémantické prohledávání filmů a videa. Snažil se vytvořit obrázek o spotřebě médií v příštích pěti až deseti letech.

 

Studie Capitalising on the Digital Age předpovídá následující fenomény:

  • Digitálně doplněnou realitu – Videobrýle a postupem času i takto vybavené kontaktní čočky digitálně obohatí každodenní život o trojrozměrné zážitky, které uživatele zcela pohltí.
  • Kontextový branding – Prediktivní a geoprostorový software umožní značkám cílit na vrtochy spotřebitelů prostřednictvím kontextového brandingu. Současné formáty a modely reklamy budou čím dál více nadbytečné.
  • „Supertising“ – Několik obrazovek v domácnosti umožní jejím různým členům sledovat různé programy. V souvislosti s tím lze šít reklamu na míru jednotlivým divákům.
  • Emoční profilování – Zapojení emocí a hlubší vazby nahradí oči diváků jako dominantní měnu obchodování s médii.
  • Soukromí na prodej – Spotřebitelé si začnou uvědomovat, jak důležitá jsou jejich osobní data pro společnosti, které jim chtějí poskytovat všudypřítomnou zábavu na míru.
  • ‘Crowd-charging’ – Crowd-sourcing, který se už uplatňuje ve vývojových a marketingových aktivitách, by mohl rovněž změnit modely generování příjmů společností, jež budou přispěvatelům účtovat za privilegium účastnit se kreativního procesu.
  • Kultura doporučení – Digitální budoucnost neznamená, že si naladíte určitý televizní kanál. Budou k dispozici služby, které pomohou spotřebitelům orientovat se ve spoustě nabízených možností a zároveň jim budou nabízet doporučení.

 

The Future Laboratory identifikovala řadu strategií, které by mediální firmy měly brát v úvahu s ohledem na měnící se podmínky na trhu a preference zákazníků, aby se připravily na budoucnost:

  • Budování a udržování důvěry zákazníků – Důvěra bude nejdůležitějším aspektem značky, klíčem k získání přístupu k lukrativnějším vztahům se zákazníky a konkurenční výhodě.  Uživatelé se budou chtít cítit natolik dobře, aby byli ochotni vstoupit do nového typu vztahu, který je třeba pro osobní, kontextové zážitky.
  • Staňte se tím, kdo doporučuje – Společnost, na kterou se spotřebitelé obracejí, když se snaží zorientovat v záplavě možností, bude mít vynikající podmínky pro generování zisku.
  • Připravte se na nové modely generování příjmů – Místo soustředění na hlavní položku se společnosti budou čím dál více soustředit na hodnotu dodatečných produktů, možností přizpůsobení a personalizace.
  • Chytřejší účtovací systémy – Mediální společnosti se budou muset adaptovat na měnící se modely tržeb, podporovat mikroplatby a rozdělovat peníze i mezi partnerské třetí strany.
  • Staňte se tím, kdo koordinuje – V dlouhodobé perspektivě budou digitální média charakterizována aliancemi a partnerstvími mezi specializovanými poskytovateli.  Jak se společnosti strkají o své pozice v partnerstvích, která nabídnou dokonale integrované digitální zážitky, hlavní cenu si odnese ta firma, která se jako koordinátor stane centrem.
  • Efektivní, intuitivní zabezpečení – Výzvou bude, jak integrovat efektivní zabezpečení do světa digitálních transakcí se snadnými, hladce integrovanými uživatelskými zážitky bez ohledu na to, jaký kanál si uživatel zvolí.

 

bitcoin_skoleni

Ve světě, kde úspěch bude často záviset na otevřenosti vztahů se zákazníky, identifikuje studie Capitalising on the Digital Age jedinečnou příležitost pro telekomunikační společnosti. Vzhledem k tomu, že vlastní povaha jejich podnikání jim umožňuje vědět toho o spotřebiteli daleko víc – například kde je, za co utrácí, jaký obsah nebo aplikace si stahuje – mají inherentní výhodu pro přizpůsobení budoucích zážitků na míru jednotlivci.

Studie je ke stažení na adrese www.Oracle-Marketing.com/MediaFutureTrendsReport.