Ovšem když už jsme u toho, Apple se podnikového trhu nevzdává a tím, že budou macOS i iOS běžet na stejných aplikacích, nebudou muset spotřebitelé a podniky spravovat dvě verze stejné aplikace.
Vývojářům se do aplikací pro macOS moc nechce, vždyť tento systém tvoří jen okolo 5 procent trhu PC. Pokud tedy budou vývojáři schopni postavit jednu aplikaci pro iOS a s minimálním úsilím ji portovat na Mac, mělo by to zvýšit počet a škálu aplikací dostupných pro tuto platformu.
Apple by zároveň mohl chtít přesouvat svoje zaměření na tablety a desktopy, neboť růst tržeb z iPhonů se propadá, protože trh je stále nasycenější. Právě tento týden se důvěryhodný analytik Ming-Čch‘ Kchuo nechal slyšet, že by společnost mohla vydat větší, 16“ nebo 16,5“ MacBook Pro.
Právě v uplynulém roce byl Apple jedním z těch, které nejvíce zasáhly propadající se prodeje smartphonů, když ve čtvrtém kvartále zaznamenal 11,5procentní pokles navzdory tomu, že na podzim vydal tři nové modely iPhonů. Za celý rok prodeje iPhonů spadly o 3,2 procenta, což dává smysl vzhledem k tomu, že dva největší trhy společnosti – USA a Čína – zažily nejhorší rok prodejů smartphonů všech dob, tvrdí IDC.
Umožněním využití aplikací prodávaných v rámci App Storu na více platformách může Apple zároveň navýšit tržby, neboť z každého prodaného softwaru má firma marži.
Zdroj: Computerworld.com