Report poskytuje hlubší pohled na vzorec chování zákazníků poskytovatelů mobilních služeb, využívání mobilních dat a vliv tohoto chování na sítě operátorů.
Mezi důležitá zjištění druhého čtvrtletí 2013 patří:
- Mobilní audio a hlavně internetové rádio je nově vznikající kategorie představující 12 procent v rámci přenosu všech mobilních dat v Severní Americe a 4 procenta mimo tento region.
- Mobilní vyhledávání vzrostlo v rámci jednoho zákazníka o 25% oproti únoru 2012.
- Čtyři aplikace – Media Player, Safari, App Store a Facebook – tvoří 82 procent objemu mobilních dat na iOS zařízeních.
- I na iOS zařízeních je Google Maps upřednostňováno před Apple Maps.
Boom mobilní hudby
V rámci Mobile Analytics Report se ukázalo, že mobilní audio, především hudba, se jeví jako nově vznikající kategorie v oblasti mobilních dat, která už nyní tvoří významný podíl celkového datového provozu. Z celkového objemu zvažovaného mobilního audia v rámci zmíněného období tvoří většinu provoz rádia přes internet. Podle nedávného oznámení iTunes Radia společnosti Apple se předpokládá, že v oblasti internetového rádia bude pokračovat výrazný růst podle toho, že provoz iTunes Radia se řadí ke stejně oblíbeným aplikacím, jakými jsou Spotify nebo Pandora.
Vzrůstající mobilní vyhledávání
Toto čtvrtletí Mobile Analytics Report ukázal, že zákazníci používají mobilní vyhledávání více než kdykoliv předtím, v rámci toho je potvrzena i vyšší úroveň webových interakcí.
97 procent objemu dat v rámci mobilního vyhledávání je tvořeno třemi aplikacemi: Google, Yahoo a Bing. V nedávné studii společnosti Google bylo zjištěno, že 82 procent nakupujících, kteří vlastní smartphone, používají mobilní vyhledávání, aby jim pomohlo udělat závěrečné rozhodnutí při nakupování v obchodě. Mobilní aktivita začíná v obchodě vyhledávám přes mobilní zařízení daleko častěji než aplikacemi pro nakupování.
Čtyři aplikace generují většinu dat
Když přijde na přední mobilní aplikace, čtyři aplikace generují 82 procent objemu mobilních dat na iOS zařízeních – Media Player, Safari, App Store a Facebook s tím, že Media Player generuje téměř polovinu. Tyto čtyři top aplikace generují také 52 procent transakcí mobilních dat. eBay aplikace nyní generuje poměrně hodně mobilního provozu na to, aby se stala významným přispěvatelem v rámci množství mobilních dat a stala se první ecommerce aplikací, která překoná jednoprocentní hranici účetních transakcí v rámci mobilní aplikace. V souvislosti s mobilními daty roste i význam Facebooku, který od února 2012, kdy tvořil jedno procento množství dat, tvoří nyní už pět procent objemu dat.
Celosvětové používání Google a Apple Maps
Google Maps celosvětově převládají, a to i v rámci Apple zařízení, u kterých jsou preferovanější aplikací než Apple Maps. Apple drží prvenství v Severní Americe, kdy Apple Maps využívá 63 procent oproti 37 procentům využívajícím Google Maps. Google Maps ale dominují na všech ostatních kontinentech, největšího procenta dosahují v Asijsko-Pacifickém regionu, a to až 80 procent.
„Výsledky Mobile Analytics Report slouží jako významný zdroj informací pro operátory, aby zjistili, jak zákazníci využívají mobilní zařízení a které aplikace využívají nejvíce dat,“ upřesňuje Chris Koopmans, viceprezident a generální manažer Service Provider Platforms ve společnosti Citrix. „Výzkum také zjistil, že například 82 procent veškerého provozu mobilního videa je tvořeno YouTube. Zajímavé je, že operátoři mají typicky malý nebo žádný zisk z tohoto provozu kromě toho spojeného s užitím dat. Reálná data zveřejněná v rámci reportu potvrzují síťovým operátorům nutnost změny a zlepšení zkušenosti zákazníků kvůli tomu, aby odlišili nabídky jejich služeb a dokázali lépe neustálý růst objemu provozu dat zpeněžit.“
Výsledky Citrix ByteMobile Mobile Analytics Report vznikly díky společnosti Smart Capacity Mobile Analytics, jejíž řešení umožňuje reportování mobilního provozu dat. Mobile Analytics Report anonymně použila statistiky dat ze 3G a 4G sítí globální zákaznické báze Citrix Bytemobile.
Zdroj: Zpráva Citrix ByteMobile Mobile Analytics Report