Google+ si zatím nezískal svět, nicméně s funkcemi jako je videokonference nebo možnost sdílet obsah s klienty a kolegy pomocí tlačítka +1, si vytváří cestu do vašich firem.
Tento měsíc dosáhl Google+ 100 milionů uživatelů a analytik Paul Allen předpovídá, že by toto číslo mělo do konce roku 2012 narůst až na 400 milionů. Kdo jsou tito lidé? Mnozí z nich jsou vašimi zákazníky nebo partnery. Proč byste měli zkusit Google+, obzvláště když už pro marketing v sociálních médiích používáte Facebook a Twitter? Zde je 9 způsobů, jak může Google+ zlepšit vaše podnikání.
1. Zlepší vaši pozici ve vyhledávači
Která společnost se podle vás dostane výš ve vyhledávači Google – ta, která využívá Facebook nebo Google+? „Když si vygooglujete naši společnost jménem Brandignity, profil na Google+ se zobrazí přímo na vrcholu vyhledaných odkazů, což nám hodně pomáhá,“ říká Maciej Fita, SEO ředitel společnosti Brandignity, která se zaměřuje na marketing v sociálních médiích a SEO (z angl. Search Engine Optimalization – jedná se o úpravu a optimalizaci webových stránek tak, aby byly lépe čitelné pro fulltextové vyhledávače). „Naši stávající i potenciální klienti si často vyhledají jméno společnosti na internetu předtím, než podniknou další kroky. Pomáhá nám to tedy efektivněji rozšířit náš virtuální projev."
2. Plus pro spolupráci
„Google+ je nutnost pro CIO, kteří podporují spolupráci,“ říká David Politis, zakladatel BetterCloud, který poskytuje produkty třetích stran pro Google Apps. „V dnešním "plochém" světě podporují sociální nástroje, jako je Google+, rychlé a jednoduché sdílení (dokumentů, obrázků a dalších) bez omezení. Umožňují tak produktivní práci za pouhý zlomek nákladů bežných schůzek nebo videokonferencí.“
3. Video chat se zákazníky, kolegy a médii zdarma
Když mluvíme o spolupráci, jedna z nejvýznamnějších funkcí na Google+ je Google Hangouts – nástroj pro videochat. „Google Hangouts funguje dobře u videokonferencí s členy ve vaší skupině,“ říká Kenneth C. Wisnefski, zakladatel a CEO firmy WebiMax, která se zaměřuje na SEO. Ten využívá Google+ pro videochat až s šesti lidmi (službu může využívat i deset stran současně). „Funkce ''Screen Share'' (sdílení pracovní plochy) funguje perfektně,“ poznamenává. Nicméně ještě dodává, že je zapotřebí mít spolehlivé a rychlé připojení k internetu, jinak může být video v nízké kvalitě a v horším rozlišení.
Funkce Google+ Hangouts je užitečná zejména pro organizace, které mají pracovníky v oddělených kancelářích. „Řídím zaměstnance v Severní Americe, Asii a v Evropě,“ vysvětluje Casey Armstrong, partner a COO webbROI, firmy specializující se na online marketing. „Díky Google+ Hangouts jsme schopni spolupracovat v reálném čase prostřednictvím sdílení pracovní plochy, Google Docs a video chatu. Navíc i když jsem na cestách, můžu využít video chat Google+ na mém iPhonu. Talent můžete najít kdekoliv a Google+ odstraňuje místní bariéry."
4. Pošlete zprávy těm správným příjemcům pouhým kliknutím
„Kruhy jsou nedocenitelné,“ míní Ross Kimbarovsky a Mike Samson, spoluzakladatelé crowdSPRING a dodávají, že mnoho podniků má různé druhy zákazníků a někdy chtějí komunikovat výhradně s nějakou konrétní skupinou. S Google+ si můžete vytvořit „kruhy“ zákazníků (místně, podle věku nebo zájmů) a jednoduše komunikujete s každým kruhem zvlášť nebo také s více kruhy najednou. „Například jsme si vytvořili skupinu loajálních zákazníků. Můžeme sestavit nabídky a slevy speciálně pro ně bez toho, že bychom posílali stejné nabídky zbytku světa nebo ostatním zákazníkům.“
5. Metoda Focus Group zdarma
Proč platit za výzkum pomocí metody Focus Group, když můžete využít Google+ pro získání odpovědí na otázky nebo vyvolání zpětné vazby od vašich zákazníků? To je právě to, co udělala SEER Interactive – marketingová společnost. SEER využila svou stránku na Google+ k hostování hodinové seance zahrnující otázky a odpovědi z oblasti SEO a PPC (z angl. Pay Per Click, jedná se o reklamní model na internetu, který je založený na získávání peněz za počet kliků na konkrétní reklamy). „Výsledkem byla živá konverzace na Google+ s více než 100 komentáři v průběhu jedné hodiny,“ oznámil Wil Reynolds, zakladatel SEER Interactive.
6. Dobrý pro B2B marketing
Jestli se chcete spojit s ostatními firmami, Google+ Your Business je stvořen také pro tyto účely. „Zjistili jsme, že Google+ je vhodný pro získávání nových zákazníků,“ vysvětluje Mike Rheaume, spoluzakladatel společnosti SnapKnot, která provozuje adresář svatebních fotografů.
„Google+ je vizuálně atraktivní a umožňuje aktivní účast, což znamená, že fotografové mohou sdílet a vzájemně komentovat svou práci. Pro nás to znamená snadné sdílení fotografií a spojení s jednotlivými fotografy (cílovými zákazníky SnapKnotu) mimo hlavní sociální sítě Twitter a Facebook.“
7. Potenciálně silný nástroj pro PR
Pomocí Google+ kruhů můžete zacílit na veřejnost a vztahy s médii. „Jestliže pošleme zprávu, víme, že ji dostanou uživatelé včetně klíčových osobností v průmyslu a vydavatelů,“ říká Mike Essex, online marketing manažer pro Koozai (digitální marketingová agentura ve Velké Británii). Protože Google+ umožňuje uživatelům přizpůsobit jejich příchozí zprávy na konkrétní skupinu nebo zájmový okruh, může se jednat o účinnější PR nástroj než Twitter.
8. Může pomoci rozšířit povědomí o značce
„S nástupem sociálních webů se pro firmy stalo nutností vytváření své image online,“ tvrdí Karim Guessous, zakladatel a CEO Tradepal, obchodní sítě peer-to-peer (síť, ve které spolu komunikují přímo jednotliví klienti). „Google+ nabízí příležitost pro vznikající produkt, jako je Tradepal, aby prosadil svou tvář a vytvořil svoji uživatelskou základnu.“ Tradepal sdílí přes Google+ originální obsah a tipy, komunikuje se zákazníky, propaguje tak svou značku a upevňuje svou pozici.
9. Další cesta k propagaci výrobků
S Google+ je jednoduché propagovat výrobky ve vašich kruzích. Například v síti stravovacího řetězce Arby's nedávno nabídli slevový kupón na rybí sandwich a malé hranolky pro uživatele Google+.