;
Hlavní navigace

5 nezodpovězených otázek o Windows 10 1909 (1)

1. 10. 2019
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: © Helder Almeida - Fotolia.com
Další verze Windows 10 by měla dorazit již brzy. Ovšem pokud jde o podniky, pak ve vzduchu stále visí několik otázek ohledně toho, co bude tato verze obnášet a zdalipak nastaví standardy pro všechny budoucí podzimní updaty.

Vzhledem k tomu, že Microsoft svůj aktualizační model Windows 10 počátkem července opět násilně změnil, pokusil se Computerworld pokusil analyzovat motivaci redmondského giganta k degradaci upgradu systému plánovaného na podzim tohoto roku – Windows 10 1909 – na pouhou drobnou nadstavbu nad květnové vydání.

Ovšem ačkoliv byl Computerworld byl schopen dekódovat velkou část původních oznámení Microsoftu a vysvětlit pravděpodobné důsledky pro komerční zákazníky, ne každý aspekt systému Windows 10 1909 byl vysvětlitelný v informačním vakuu, které Microsoft udržoval.

Následujících pět otázek zůstává nezodpovězeno. Nemusí to být jediné dotazy, ale patří mezi nejdůležitější pro podniky a správce IT. Jakmile Microsoft uvolní 1909 – což by mělo být brzy –některé z nich by mohly být vyřešeny.

Jde v případě 1909 o jednorázovou záležitost, nebo o novou podzimní normu?

Computerworld svoji pozici vytyčil už dříve: existuje jen malá šance, že by Microsoft investoval tolik času a energie do vytvoření zcela nového druhu upgradu, který byl řešen pomocí jiného mechanismu než dříve, k tomu, aby výsledné řešení použil pouze jednou. Byla by to hloupost, pokud by byly k dispozici jiné levnější a méně narušující (disruptivní) způsoby, včetně úplného vynechání aktualizace nebo rozšíření podpory řekněme pro Windows 10 1809 nebo dokonce Windows 10 1903, které by vynechanou aktualizaci pokrylo.

ICTS24

Pokud tomu tak skutečně je, potřebují komerční zákazníci ujištění od Microsoftu, že se formát a způsob dodávky 1909 stane normou pro každou další podzimní aktualizaci. Podniky potřebují pro účely plánování finální harmonogram a informace o obsahu aktualizace – v případě aktualizace alespoň ve smyslu úrovně změny. Tohle ad hoc servisní model nevyřeší.

Pokračování