;

Zákazníci chtějí ušetřit za odběr zboží

20. 6. 2014

Sdílet

Dle průzkumu, který v první polovině června zrealizoval internetový obchod Kasa.cz mezi 3000 svými zákazníky, vyplývá, že většina Čechů volí osobní převzetí zboží proto, aby snížila výši nákladů na doručení zboží. Je to v souladu s tím, že nízká cena zboží bývá jedním z nejčastějších motivů k nákupům online.

„Dvě třetiny respondentů potvrdily, že osobní převzetí zboží volí právě kvůli eliminaci nákladů na přepravu. 100 Kč za dopravu je obvykle hranice, přes kterou již nechtějí jít,“ uvedla Andrea Čižmářová, ředitelka Kasa.cz a dodala: „Mezi další zmiňované argumenty pro osobní odběr internetového nákupu patřily časová flexibilita, možnost kontroly obsahu balení či osobní kontakt s prodejcem.“

Zavedení poplatku za osobní odběr některými internetovými prodejci se nesetkává s pochopením. Z průzkumu Kasa.cz vyplývá, že téměř polovina lidí (48 %) nechce za osobní odběr platit vůbec, čtvrtina je ochotna dát do 20 Kč, další čtvrtina 20-50 Kč a pouze 2 % by zaplatila více než 50 Kč. Velkým tématem a příležitostí pro internetové obchodníky je víkendový odběr či doručování - 4 z 5 lidí by dle průzkumu měli rádi možnost vyzvednout si zboží i o víkendu a 3 ze 4 respondentů by uvítali víkendové doručování přepravními firmami.

Co se vzdálenosti odběrního místa od zákazníkova bydliště týče, tak skoro polovina (45 %) zákazníků není kvůli vyzvednutí zboží ochotna opustit svoje město. Čtvrtina respondentů by si pro zboží dojela do 10 km, pětina do 20 km a 10 % dokonce více než 20 km. Z toho je patrné, že se vzdáleností klesá ochota lidí cestovat za osobním odběrem, což je logické i v ekonomickém kontextu.

Šetření za každou cenu nemusí být ovšem jediným motivem. Rád čtu klasické detektivky - a v nich občas narazím na to, že něco bylo doručeno ranní poštou, něco odpolední poštou… Není to však sci-fi z daleké budoucnosti, je to popis toho, jak pošta fungovala na počátku předminulého století. Dnes pošta zaměstnaným lidem obvykle nedoručuje zásilky, ale zanechává jim výzvy k tomu, aby si pro zásilku přišli vystát frontu na poště. V takových případech je často pohodlnější, vyzvednout si zásilku v obchodě.

Čtěte také:
→ Zákazníci e-shopů by nejraději platili za dopravu malých zásilek 50 Kč, říká studie APEK
S vyšší cenou se nakupující smíří v případě expresního doručení nebo u doručení větších zásilek, popř. za výnos těžkých spotřebičů do patra. Celkově je ale s doručováním spokojeno 97% zákazníků.
→ E-commerce v Evropě vyrostla loni o 16%
I u nás se už jedná o lukrativní byznys: obraty e-commerce v ČR dosáhly 70 miliard Kč. V celé Evropě to bylo 363 miliard Eur.

G+

Našli jste v článku chybu?