Nové automatické třídění zpráv má došlou poštu automaticky rozdělit do zvláštních záložek, které budou označeny Primary, Social, Promotions, Updates a Forums.
V záložce Primary najdete hlavní korespondenci - maily přátel, rodiny nebo spolupracovníků. Pro zprávy přicházející ze sociálních sítí, jako je Google+, Twitter a především Facebook, bude vyhrazena záložka Social. Pro opakující se zprávy jako jsou třeba výpisy z účtů, zprávy z mailing listupů apod. je pak vyhrazena záložka Updates. Záložka Forums bude určena pro zprávy z diskusní fór.
Hlavní záložkou pro potírání spamu bude ta s názvem Promotions - zde se budou shromažďovat různé nabídky a jiné reklamní zprávy, které ještě nebudou ještě rovnou odsunuty mezi spam. Právě vytřídění reklamních (a zřejmě méně důležitých) zpráv do samostatné záložky usnadní práci s poštou - ty důležité zprávy pak nebudou rozředěny záplavou nepodstatného balastu, jak to často nastavává dnes.
Nová podoba Gmailu bude v první fázi spuštěna na webovém rozhraní, v další fázi budou publikovány verze pro Android i pro Apple iOS.
Update GMailu jistě tuto službu posune zase o krok dále, a to i ve směru boje proti nevyžádané poště. Kritici ovšem uvádějí, že na to, jak dlouho se služba GMail vyvíjí, jsou vylepšení jen mírná - místo evoluce čekáme stále na revoluci.