Objem prostředků, které se vydají za reklamu ve vyhledavačích pro desktopové uživatele poklesne ještě v tomto roce. Mobilní reklama naopak objemově naroste. To odpovídá trendu, kdy uživatelé stále častěji využivají mobilních zařízení pro hledání informací. Uvedené změny ovlivní marketing ve vyhledavačích (SEM). Vyplývá to z údajů, které zveřejnila firma eMarketer.
Pokles objemu reklamy v desktopovém vyhledávání poklesne v roce 2014 o 1,4 miliardy USD - tj. o 9% oproti roku 2013. Naopak reklama v mobilním vyhledávání vzroste o více než 82%. Celkem za rok 2014 bude činit objem reklamy v klasickém vyhledávání 13 miliard USD a objem mobilní reklamy 9 miliard USD. V případě desktopů se vyhledávání na celkovém objemu reklamy podílí přibližně dvěma pětinami - celkový objem on-line reklamy bude činit v roce 2014 32 miliard USD.
Nejdůležitějším globálním tržním hráčem v reklamě ve vyhledávačích je Google, který aktuálně určuje trendy. Koncem roku 2013 tři čtvrtiny reklamních kliků v síti Google vygenerovali uživatelé na desktopech. Tento rok se ale očekává značná změna: již na podzim 2014 by mobilní uživatelé měli realizovat dvě třetiny inzertních kliků.
Zdroj: IDG News Service
Čtěte také:
→ Seznam.cz začíná s testováním RTB reklamy
Seznam.cz začíná s testováním prodeje standardních reklamních ploch za pomocí technologie RTB (real time bidding). Mělo by to přinést vyšší účinnost on-line display reklamy.
→ Průměrná míra prokliku je v ČR relativně nízká
Již třetina kampaní využívá rich media bannerů, kde se dosahuje lepšího výsledku.