Průměrná míra prokliku v České republice dosáhla v roce 2013 hodnoty 0,23 %, což je o 0,15 procentního bodu méně než v roce předchozím. Je to druhý nejnižší výsledek ze zkoumaných středo- a východoevropských států, přičemž průměrné CTR v regionu CEE dosahuje 0,33 % a nejvyšší je v Polsku (0,46%). Data pochází z pravidelné studie AdMonitor od společnosti Gemius.
Průměrné CTR se liší podle typu reklamy. Zatímco klasické bannery dosahují na českém trhu průměrné míry prokliku 0,16 %, CTR u rich media formátů je 3,5krát vyšší a dosahuje 0,56 %. Obě tyto hodnoty patří mezi podprůměrné v regionu, nejvyšší průměrné CTR pro klasické a rich media bannery má ze všech analyzovaných států Slovensko (0,29 %, resp. 2,18 %).
Interaktivní reklamní formáty jsou součástí již třetiny kampaní na českém trhu, což je poměrně vysoká hodnota. Podobného podílu dosahují rich media v Maďarsku, Chorvatsku a Bulharsku, nicméně nejvíce se interaktivní formáty využívají v kampaních na polském trhu (téměř v polovině měřených kampaní). Z rich medií pochází téměř čtvrtina všech impresí v kampaních provedených v ČR, což je po Polsku druhý nejvyšší výsledek ve všech měřených státech.
Čtěte také:
→ Počet uživatelů mobilního internetu se zvýšil v roce 2013 o polovinu
Počet českých uživatelů, kteří navštěvují mobilní webové stránky měřené v rámci výzkumu NetMonitor z telefonů a tabletů, se od ledna 2013 zvýšil o více než 50 %. Překvapil podíl návštěv ze zahraničí.
→ Způsob prodeje se změnil, ale informace jsou stále důležité
Způsob prodeje se za posledních několik desítek let velmi proměnil, role obchodníka ale zůstává stále stejná. Jeho cílem je prodávat.