Česká pobočka společnosti Dell v loňském roce zvýšila prodeje klientských stanic o 32 procent (z pohledu prodaných kusů), díky čemuž tržní podíl firmy poskočil o bezmála pět procentních bodů na 12,3 %. "Rostli jsme výrazně rychleji než celý trh a dostali jsme se na třetí pozici," říká Jiří Kysela, generální ředitel Dell Česká republika.
Nárůst byznysu se podle něj týká jak desktopů, tak i přesnosných počítačů, tedy notebooků a ultrabooků. "Rovnoměrně jsme rostli jak v korporátním byznysu, tak i ve spotřebitelském segmentu," pochvaluje si Kysela. Dell spolupracuje v partnerském kanálu s číslem 1, 3 a 5 na distribučním trhu, proto hodlá tento směr prodeje podporovat i nadále.
Podle Kysely čeká český Dell stabilizační rok, poté co vloni prošla firma výraznými změnami, mimo jiné v souvislosti s odkupem akcií do rukou zakladatele Michaela Della a stažení akcií z burzy. "Letos budeme ladit to, co jsme rozjeli v loňském roce," říká Kysela.
Marketingový manažer Stanislav Hájek tvrdí, že Dell je v současnosti jediný komplexní dodavatel IT technologií "od A do Z" na celosvětovém trhu. "Díky tomu můžeme myslet na posilování naší pozice v oblasti firemních zákazníků i ve státní správě. Zároveň očekávám další nárůst prodejů v retailovém segmentu," uvádí Hájek.
Ondřej Bačina, enterprise solutions marketing manager, vypočítává, že Dell investoval v posledních letech 18 miliard dolarů do téměř čtyřicítky akvizic a posílení portfolia. "Našimi hlavními pilíři jsou servery, sítě a storage. Budoucnost tkví v konvergované infrastruktuře," doplňuje Bačina.