V případě nového zboží se k nejpopulárnějším komoditám dlouhodobě řadí elektronika a parfémy, v bazarech se nejčastěji prodávají automobily či oblečení a aukcím dominují starožitnosti.
V případě nového zboží projevují zákazníci největší zájem o produkty, u kterých si mohou jednoduše porovnat cenu a další parametry výrobku. Dlouhodobě je tak na internetu populární elektronika, parfémy či bílé zboží. Postupně se také zvyšuje zájem o luxusní výrobky a komodity, které byly v minulosti doménou kamenných prodejen. To dává šanci menším prodejcům, pro které je předpokladem úspěchu originální sortiment. K online obchodování využívají stále časteji levnější e-shopová řešení, díky kterým se nemusí zabývat výrobou vlastního internetového obchodu či jeho propagací v prostředí internetu. Navíc podstatně snižují vstupní náklady.
„Kromě tradičních komodit narůstá u zákazníků zájem například o nábytek a potřeby pro domácnost, které činí asi 20 % z našeho celkového prodeje. V případě drobných prodejců, kteří využívají naše e-shopy, registrujeme stále větší snahu nabídnout okolí netradiční sortiment, jakým jsou například rukodělné výrobky či starožitnosti,“ uvedl Kamil Gric, ředitel projektu Kramky.cz, který začínajícím obchodníkům nabízí možnost prodávat zboží online prostřednictvím platformy jednoduchých e-shopů. „Na českém internetu prozatím není vytvořeno efektivní prostředí pro drobné prodejce či živnostníky, kteří mají zájem nabídnout své produkty online a v tomto prostředí nejsou dostatečně zběhlí. Právě to se pokoušíme změnit a nabízíme možnost obchodovat na internetu profesionálně bez zbytečných výdajů,“ doplnil.
Vzrůstající obliba přímého prodeje se odráží i v zájmu veřejnosti o internetové aukce a bazarové služby. Lidé si začínají uvědomovat, že mají kolem sebe spoustu nepoužívaných věcí, které mohou rychle přeměnit ve finanční hotovost. „V případě našeho aukčního serveru se v loňském roce nejčastěji prodávaly předměty z kategorií sběratelství a starožitnosti, které tvořily 90 % ze všech transakcí. Jednalo se zejména o staré palné zbraně, zlaté mince a pohlednice. Nyní zaznamenáváme nárůst v prodeji nářadí pro dům, byt a zahradu. Naopak neregistrujeme větší zájem o spotřební zboží denní potřeby,“ sdělil Otto Lustig z portálu Odklepnuto.cz, prostřednictvím jehož aukcí se loni na internetu prodalo celkem 1 234 předmětů.
Stále populárnější jsou na internetu moderní bazarové služby, které nabízí možnost prodat zboží za předem stanovenou cenu. Důvodem jsou snižující se obavy veřejnosti z obchodování na internetu, pohodlí nákupu z domova a samozřejmě i nižší ceny použitého zboží oproti novému. Nejčastěji se na internetu obchoduje s automobily, oblečením či zvířectvem. „Významným segmentem prodejců na internetu jsou například maminky na mateřské dovolené, které si tímto způsobem chtějí přilepšit. Bazarový prodej je rovněž velmi oblíbený u jasně uchopitelných cílových supin, jakými jsou například řidiči, chovatelé či fotografové. Trendem v zahraničí je nabídnout těmto komunitám k bazarové službě další benefity,“ uvedl Petr Lesenský, ředitel nového internetového bazaru Dychame.cz, který kromě samotné bazarové služby nabízí pro každou z komunit užitečné čtení v kombinaci s pravidelnými soutěžemi.