Nové logo bylo poprvé odhaleno ve čtvrtek při velkolepém otevření Microsoft Store v Bostonu, Seattlu a Bellevue. Font použitý pro logotyp (nápis „Microsoft“) nese označení Segoe a shoduje se s tím, který je použit v případě nového loga Windows 8. Stejný font redmondský gigant používá rovněž pro marketingovou komunikaci.
Samotný logotyp doprovází čtvercová okenní tabule s červeným, zeleným, žlutým a modrým čtvercem, jež mají symbolizovat rozmanitost produktů Microsoftu. Jak na firemním blogu uvedl Jeff Hansen zodpovědný za brandovou strategii, jedná se o starý vlajkový symbol Windows posazený do pravoúhlé čtvercové mřížky.
Renovace starého loga jde ruku v ruce s příchodem dotykově orientované verze operačního systému Windows 8, který bude uvolněn do prodeje koncem října. Windows 8 sází na minimalistický a čistý vzhled upřednostňující text před grafikou a dlaždicové rozhraní, které se až do nedávna označovalo Metro.
Současně se Microsoft snaží sjednotit vzhled Windows 8 s mobilní verzí Windows Phone 8, službami pro Xbox a novou generací Office – všechny tyto produkty totiž prochází radikální změnou a jak poznamenal Hansen, představují pro Microsoft vstup do nové éry. Není tedy divu, že se společnost rozhodla tuto změnu nechat reflektovat také své firemní logo.
Zdroj: IDG News Service