Údaje vyplývají ze statistik od zhruba 29 000 uživatelů platebních karet AXA Clubu.
„Nárůst počtu nákupů s AXA kartou o 24 % ukazuje, že lidé chtějí navzdory často skloňované ekonomické krizi své blízké stále potěšit hodnotným dárkem. Průměrná hodnota jednotlivých transakcí navíc vzrostla o téměř 800 korun. Přispívá k tomu určitě i naše speciální vánoční akce, kdy mohou držitelé AXA karty získat dvojnásobné bonusy za platby u partnerů AXA Clubu,“ uvedl Marek Zeman, ředitel PR a komunikace finanční skupiny AXA. Lidé svým blízkým pod stromeček nejčastěji nadělují elektroniku, dovolené a knihy. Naopak poklesl zájem o hudbu a filmy. Díky slevám u partnerů AXA Clubu lidé na nákupech ušetřili 1, 272 milionu korun, které převedli na účet penzijního připojištění nebo na pojistné.
Oproti loňsku vzrostl počet aktivních karet AXA Clubu z 22 701 na 28 892. Počet transakcí v předvánočním období vzrostl z 63 819 na 113 648. Celková hodnota transakcí dosáhla částky 91,8 milionu, přičemž v roce 2008 činila 54,1 milionu korun. Průměrná hodnota transakcí vzrostla z 2 385 korun na 3178 korun. Zatímco loni lidé na předvánočních nákupech díky partnerským programům uspořili 742 273 korun, letos částka vzrostla na 1 272 195 korun.