O bezpečnost svých osobních údajů při komunikaci po internetu se obává rovných 90 procent jeho uživatelů. Ve srovnání let 2010 a 2011 tak míra znepokojení mezi respondenty vzrostla o 11 procentních bodů. Tato zjištění přinesl průzkum celosvětové sítě poradenských společností KPMG The Converged Lifestyle – Consumers and Convergence 5. Rizika úniku soukromých dat se navíc zvyšují v návaznosti na značně rozšířené používání internetu v mobilních zařízeních, která mají v rámci ochrany dat technická omezení.
Téměř polovina uživatelů internetu projevila vážné obavy o bezpečnost svých údajů zadávaných online, rovných 90 procent pak pochybuje o jejich dostatečné ochraně. „Spotřebitelé dnes vyžadují mnohem více informací o přijatých opatřeních, důvěryhodnosti a transparentnosti společnosti, které osobní údaje svěřují,“ vysvětluje Jan Krob, Senior Manager, Management Consulting, KPMG Česká republika. I přes tuto nejistotu 56 procent spotřebitelů svěřuje s důvěrou své osobní údaje finančním institucím, třetina zabezpečeným platebním webovým stránkám (např. PayPal). Naopak maloobchodníkům věří jen sedm procent a poskytovatelé internetových služeb se s důvěrou setkávají jen u šesti procent zákazníků. V České republice, potažmo v celém regionu střední a východní Evropy, zatím panuje vůči využívání zabezpečených internetových platebních systémů velká nedůvěra ve prospěch větší obliby placení on-line prostřednictvím finančních institucí.