Průzkum zaměřený na stravovací návyky Čechů, který pro společnost KPMG Česká republika zpracovala agentura Ipsos Tambor, ukázal, že přes 40 procent Čechů si do práce nosí jídlo z domova. Více než čtvrtina dotazovaných (26 procent) se stravuje ve firemních kantýnách, 12 procent respondentů využívá nabídek poledních menu v restauracích a 13 procent svůj oběd řeší zakoupenou bagetou či sendvičem. Šest procent dotazovaných uvedlo, že neobědvají vůbec.
„Nosit si do práce jídlo připravené doma je tak trochu český fenomén,“ komentuje výsledky průzkumu Marika Konečná, Partner, KPMG Česká republika, a pokračuje: „Trend domácího vaření a nošení jídla z domova má v Česku silný historický základ. Začíná to přípravou svačiny dětem do školy a požadavkem minimálně jednoho teplého jídla pro rodinu denně. Navíc ho zřejmě v poslední době podporuje také současná popularita nejrůznějších televizních pořadů o vaření, výstav a knih zaměřených na gastronomii.“
Alespoň jednou týdně se v restauraci stravuje přibližně 32 procent Čechů. Pravidelně denně zajde na jídlo do restaurace jen 6 procent z nás. Naopak jen jednou za čtvrt roku či ještě méně často se v restauraci stravuje téměř 30 procent oslovených. Průzkum také zjišťoval, kolik peněz je průměrný Čech ochoten utratit za oběd v restauraci. Více než čtvrtina dotázaných (27 procent) se chce s cenou za jídlo vejít do 100 korun. Kolem 30 procent respondentů nemá problém s částkou mezi 100 a 150 korunami, 19 procent pak uvedlo jako akceptovatelnou částku mezi 150 a 200 korunami. 1,5 procenta respondentů pak do restaurací nechodí vůbec.