V červenci reklamní prostor zaznamenal propad až o 35 %, ale v srpnu již výdaje do reklamy mírně vzrostly. Vyplývá to z informací společnosti Admosphere.
V letních měsících, kdy lidé tráví nejvíce času na dovolených a mimo dosah médií, reklamní inzerenti šetří. První pokles reklamních investic se projevil již v červnu, kdy oproti květnu výdaje do reklamy meziměsíčně klesly o 19 % na 4,74 mld. Kč. V červenci následoval ještě výraznější meziměsíční pokles o 36 % na 3,05 mld. Kč. V druhém měsíci letních prázdnin srpnu se ochlazení reklamních výdajů zastavilo. Celkově proinzerovaná suma v srpnu vzrostla o 7 % na 3,25 mld. Kč, ale stále zůstává hluboko pod předprázdninovými investicemi.
Všechny hodnoty reklamních investic, které monitoring sleduje, jsou uvedeny v ceníkových cenách. Nezahrnují tedy množstevní ani jiné slevy.