IDF započalo v roce 1997 jako malá akce v kalifornském Palm Springs. Později byla událost přesunuta do San Franciska a v průběhu boomu na trhu PC výrazně rozšířena.
Ovšem s tím, jak trh PC zpomaluje, poklesla také přitažlivost IDF. Budoucnost Intelu není svázána se segmentem PC, ale spíše s oblastmi, jako jsou datová centra, autonomní vozidla, modemy, internet věcí a výroba.
V minulém roce se akce IDF konaly v San Francisku a Pekingu, jenže letos se neuskuteční ani jedna z nich. Jistá akce byla naplánována na 15. až 17. srpna letošního roku v San Francisku, alespoň podle časového plánu kongresového centra Moscone, byla ale zrušena.
Namísto IDF bude Intel pořádat menší akce, workshopy a bude se taktéž účastnit obchodních veletrhů, kde bude propagovat své technologie a propojovat se se svými zákazníky. Intel je každoročně výrazným účastníkem akcí typu CES, Computex či Mobilní světový kongres.
Před IDF San Francisco byly v minulosti představovány iPhony od Applu. Mezi lety 2012 a 2014 se uvedení iPhonů okolo IDF stalo hlavním tématem konverzací na půdě fóra.
V roce 2011 proběhlo IDF ve stejném termínu jako Build Conference Microsoftu, která se konala v kalifornském Anaheimu, a součástí konverzací na akci Intelu se tak staly Windows 8, Windows RT a čipy ARM.
Aby se Intel vyhnul souběhu IDF s vydáním iPhonu a dalšími akcemi, jako je TechCrunch Disrupt, přesunul nakonec akci v roce 2015 na polovinu srpna.
Jádrem fóra bývala významná představení produktů z oblastí PC, čipů a datových center, takových oznámení však v posledních pár letech bylo pomálu.
V posledních letech začalo IDF ztrácet technologickou stránku věci a stalo se spíše marketingovým nástrojem s tím, jak se společnost přesunovala do oblastí nositelných zařízení, dronů, cool vychytávek a dalších zařízení. Společnost show využila k tomu, aby rozšířila zprávu, že není jen technologickou firmou. Jenže kvůli tomu začali mezi účastníky chybět inženýři a technologičtí specialisté. S těmi se podle mluvčí Intelu bude firma schopna spojovat na veletrzích a workshopech, které jsou cílenější.
Zdroj: CIO.com