Společnost GFI Software zveřejnila průzkum, podle kterého SMB společnosti nedokáží efektivně využívat informace uložené ve svých archivovaných e-mailech. Až dvě třetiny podniků přiznávají, že požadavky zaměstnanců na vyhledávání a obnovu smazaných e-mailů mají negativní vliv na produktivitu práce, protože mnoho z těchto podniků používá k archivaci elektronické pošty jen ty nejzákladnější nástroje.
Nezávislý průzkum zadala společnost GFI Software a byl proveden analytickou společností Opinion Matters mezi IT pracovníky SMB organizací ve Velké Británii a ve Spojených státech. Výsledky průzkumu poskytují informace o tom, jak podniky uchovávají a obnovují data uložená v elektronické poště, jaká řešení k tomu využívají, jakou hodnotu pro ně mají e-mailové informace a jak často se musí IT oddělení zabývat požadavky zaměstnanců na obnovu archivovaných e-mailů.
Mezi nejzajímavější závěry průzkumu patří tyto:
• 66 % britských podniků (69 % v USA) přiznává, že časté požadavky o pomoc při obnově smazaných e-mailů snižují produktivitu práce IT personálu.
• Respondenti průzkumu uvádějí průměrně 16 (UK) resp. 15 (USA) těchto požadavků týdně od uživatelů, kteří potřebují přístup ke starým či archivovaným e-mailům, zatímco 15 % z nich (26 % v USA) indikuje více než 18 požadavků za týden.
• 42 % podniků v UK (45 % v USA) nevyužívá žádné IT řešení pro správu a automatizaci archivování a obnovy elektronické pošty.
• 22 % britských respondentů (19 % amerických) tvrdí, že informace obsažené v e-mailech jsou pro podnik „bezcenné“, zatímco 62 % (UK) resp. 75 % z nich oceňuje svá data na nejméně 100 000 liber, resp. 100 000 dolarů.
• 15 % britských (24 % u USA) respondentů ví o tom, že nearchivují své e-maily cenově nejefektivnějším způsobem, zatímco 29 % v UK resp. 25 % v USA nemají ponětí o tom, zda jejich procesy jsou cenově efektivní.
• Téměř třetina (30 %) britských a 37 % amerických SMB firem stále využívá manuální procesy k ukládání elektronické pošty postavené na archivování v PST souborech aplikace Microsoft Outlook na serverech a 26 % britských a 29 % amerických podniků je ukládá na klientských stanicích.