Podnikatel zadá všechny údaje do registračního formuláře, veškeré administrativní náležitosti poté vyřídí provozovatel ZalozFirmu.cz. Projekt ZalozFirmu.cz zahájil činnost v červenci 2008, Česká spořitelna se stala hlavním finančním partnerem 1. ledna 2009. Tímto způsobem již bylo založeno přes 200 firem a měsíčně přibývají desítky dalších.
„Již delší dobu se ozývají hlasy, že založení firmy v Česku je administrativně, časově i finančně náročnější než jinde ve světě. My přicházíme s nástrojem, který klientům umožňuje založit firmu jednoduše, rychle a navíc s daleko nižšími náklady. Využitím služby ZalozFirmu.cz ušetří podnikatel 60 až 85 % běžných nákladů," uvedl Petr Čížek, vedoucí projektu ZalozFirmu.cz. „Doba potřebná k založení firmy závisí na struktuře společnosti a rychlosti dodávaných podkladů klientem," dodal Petr Čížek.
„Podporu začínajících podnikatelů a podnikání v ČR považujeme, obzvlášť v současné době, za velmi důležitou, a proto je pro nás partnerství s tímto zcela ojedinělým projektem logickým krokem. Líbí se nám idea projektu, protože i my děláme vše pro to, aby administrativní zátěž našich klientů byla co nejmenší. Například v loňském roce jsme jako první na trhu zavedli možnost elektronické fakturace," řekl Tomáš Reytt, ředitel odboru klientské segmenty pro soukromou a firemní klientelu České spořitelny.
Založení nové společnosti probíhá prostřednictvím online registračního formuláře na www.zalozfirmu.cz, který umožňuje přizpůsobit vznikající firmu požadavkům uživatele. Po zadání údajů systém automaticky vygeneruje veškeré dokumenty nezbytné k dokončení registrace a zašle je na emailovou adresu uživatele, který je zkompletuje a vrátí zpět. ZalozFirmu.cz dále zabezpečí veškeré zbývající doklady, obstará živnostenská oprávnění a zajistí komunikaci s úřady. Po dokončení registrace obdrží uživatel kompletní složku s výpisem z obchodního nebo živnostenského rejstříku a související dokumentaci nutnou k dalšímu provozu firmy.
Česká spořitelna má ve svém portfoliu přes 200 tisíc firemních klientů z řad podnikatelů, malých a středních firem i velkých korporací, municipalit i neziskových organizací. Vedle standardní pobočkové sítě mají firemní klienti k dispozici také 15 specializovaných komerčních center ve všech regionech ČR.