;

Dimension Data využívá výhod sjednocené komunikace

29. 9. 2009

Sdílet

Cílem projektu bylo především snížení nákladů na správu IT, zvýšení rychlosti a zjednodušení komunikace zaměstnanců s cílem dosáhnout vyšší úrovně spolupráce a produktivity a zredukovat cestovní náklady zaměstnanců. Řešení Unified Communications je tak nyní dostupné více než 2 000 zaměstnancům ve 34 kancelářích po celé Evropě.

„Požadovali jsme řešení, které našim zaměstnancům umožní spolupracovat v reálném čase, umožní spolupráci virtuálních projektových teamů na sdílených dokumentech a přinese výhody aktivního využívání videokonferencí při snižování cestovních nákladů. Možnost prověření aktuální dostupnosti potřebné osoby a výběr nejlepšího způsobu jejího kontaktování před zahájením samotné komunikace se ukázala jako nejvýznamnější výhoda, která podstatně snižuje množství zbytečných volání a hlasových záznamů,“ popisuje Neil Louw, European CTO společnosti Dimension Data.

„Kanceláře Dimension Data v České republice byly nedílnou součástí tohoto panevropského projektu již od jeho počátku,“ doplňuje Jindřich Rädisch, Country Manager společnosti Dimension Data Czech Republic.

Projekt Unified Communications byl v celém regionu nasazen v průběhu 5 měsíců za podpory vlastního projektového IT týmu. Řešení je založeno na nejnovější verzi Cisco Unified Communications Manager V7.0, Microsoft Office Communication Serveru a videokonferenčním řešení Tandberg. Nasazeno je ve dvou datových centrech v Londýně a ve Frankfurtu. Díky tomu se podařilo dosáhnout snížení počtu fyzických serverů z celkových 33 na pouhých 7. IT oddělení získalo výhodu snadnější administrace, snížení nákladů na správu a uvolnilo si ruce pro další aktivity. Snížení spotřeby energií přineslo také okamžité snížení nákladů. Odhadovaná celková výše úspor dosažených pouze diky redukci serverů se odhaduje na 300 000 USD v průběhu následujících tří let.

 

Další přínosy projektu

Zavedení jednotného řešení umožnilo společnosti Dimension Data centralizovat náklady na volání a minimalizovat počet potřebných telefonních linek. Roční úspora na volání napříč celým regionem činí 36 %.

Využití Microsoft Active Directory znamenalo, že kontaktní detaily všech zaměstnanců v Evropě jsou dostupné ze stolního IP telefonu. Navázání spojení je tak mnohem jednodušší, což dále snížilo nespokojenost zaměstnanců se složitým vyhledáváním čísel na pevné i mobilní telefony kolegů.

Zavedení videokonferencí napříč regionem mělo bezprostřední dopad na redukci cestovních nákladů. Jen evropský management uspoří za rok nejméně 20 % na cestovních výdajích. Návratnost investic se tak stala záležitostí několika málo měsíců. Měření ukazují, že každý CEO, COO a CFO takto uspoří v průběhu jednoho roku nejméně 30 pracovních dnů.

Poslední z řady podstatných výhod je, že každý zaměstnanec dosáhl vyšší úrovně mobility mezi jednotlivými evropskými kancelářemi. Bez ohledu na to, v jaké kanceláři pracuje, do svého telefonu se dokáže přihlásit odkudkoliv a může pracovat ze své vlastní přímé linky. Tím může být vždy k zastižení na stejném telefonním čísle jak pro klienty, tak i pro kolegy. Zaměstnanci využívající službu Presence mohou navíc vidět, zda je daný pracovník aktuálně dostupný a snadno mu zavolat pomoci funkce „click-to-dial“.

Našli jste v článku chybu?