Za nalezení a nahlášení těchto chyb získali externí badatelé v rámci bug bounty programu celkem 59 tisíc dolarů. Ze 43 zalepených chyb je jich 13 označeno nálepkou „vysoké riziko,“ což je ve čtyřúrovňovém žebříčku Googlu druhá nejvážnější úroveň.
Společnost z kalifornského Mountain View aktualizuje Chrome každých šest až sedm týdnů. Poslední upgrade proběhl 16. října.
Google před měsícem rozjel reklamní kampaň, v níž uživatelům Chromu oznámil následující: „Od prosince 2018 odstraní Chrome 71 všechny reklamy na malém počtu stránek s přetrvávajícími nekorektními zážitky.“
Odstranění všech reklam samozřejmě může stránku, která je na inzerci závislá, pořádně zruinovat. A to je pointa toho celého. Skrze Chrome – který dominuje webu – může Google přetvářet online svět ke svému obrazu.
Chrome 71 započal s procesem synchronizace již dříve zavedených pravidel pro automatické přehrávání videí (která ve většině případů blokují zvuk video reklamy vycházející z reproduktorů PC ihned po vykreslení stránky) s Web Audio API.
Podle Googlu nebyla tato synchronizace doposud automaticky aktivována, ale je skryta v možnostech, které lze nalézt v uživatelském rozhraní na stránce chrome://flags.
Toto API může být ve své podstatě využíváno vývojáři stránek a aplikací, kteří díky němu mohou do svých výtvorů přidávat zvuk. V současné době podporuje Web Audio pouze Chrome.
Příští upgrade Chromu, verze 72, se k uživatelům dostane zhruba 29. ledna 2019.
Zdroj: Computerworld.com