Gemius zůstal ve finále osamoceným kandidátem když výzkumná agentura TNS Aisa odstoupila 3 dny před oficiálním vyhlášením výsledků z téměř rok trvajícího výběrového řízení.
Cílem výzkumu bude změřit návštěvnost webových stránek, reklamních objektů na dané stránce, sledovanost multimediálního obsahu a mobilních a desktopových aplikací a dále poskytovat sociodemografický profil návštěvníků jednotlivých webů. Zadavatel výzkumu má nově také možnost využít zkrácení termínu dodávky měsíčních dat. Novinkou ve výzkumu bude využití tzv. multiplatformního přístupu, jehož účelem je získat data o návštěvnosti internetu rozdělená podle zařízení, z něhož uživatel měřené weby navštěvuje (PC, smartphone, tablet, Smart TV). Společnost Gemius aplikuje tuto metodiku i na dalších trzích, na nichž působí ve funkci nezávislého auditora pro měření návštěvnosti internetu, například v Dánsku, Maďarsku, Turecku či Polsku.
Čtěte také:
→ Průměrná míra prokliku je v ČR relativně nízká
Již třetina kampaní využívá rich media bannerů, kde se dosahuje lepšího výsledku.
→ Počet uživatelů mobilního internetu se zvýšil v roce 2013 o polovinu
Počet českých uživatelů, kteří navštěvují mobilní webové stránky měřené v rámci výzkumu NetMonitor z telefonů a tabletů, se od ledna 2013 zvýšil o více než 50 %. Překvapil podíl návštěv ze zahraničí.