Zařízení umí naskenovat složenku nebo formulář platebního příkazu a dokáže i načíst údaje přímo z čárového kódu dokladů. Díky tomu je zadání platebního příkazu velmi rychlé a pohodlné. Transakční terminály nabízejí celkem osm funkcí. Vedle příkazů k úhradě jsou to také např. dobití kreditu mobilního telefonu, změnu PIN na kartě nebo zjištění zůstatku na účtu. Terminály jsou zatím v pilotním provozu v jedenácti pobočkách České spořitelny, do budoucna se uvažuje o instalaci i v dalších obchodních místech banky.
Transakční terminály skenují údaje ze spořitelních formulářů k příkazu k úhradě a dále z poštovních poukázek typu A České pošty. U dokladů SIPO České pošty, které mají čárový kód, klient přiloží kód ke čtečce na terminálu a údaje se okamžitě samy načtou. Klient může detaily platebního příkazu také zadat přímo přes klávesnici. Číslo účtu příkazce klient zadávat nemusí, automaticky se totiž předvyplní číslo účtu vázané k platební kartě, kterou se klient v bankomatu identifikoval.
Transakční terminál poskytuje celkem osm funkcí: zadávání příkazů k úhradě, dotaz na zůstatek, dobití kreditu mobilních telefonů, dotaz na stav konta Bonus programu ČS, změnu PIN kódu platební karty, aktivaci karty zaslané poštou, dotaz na limity karty, osobní menu: „Moje platby” – možnost přednastavení opakujících se plateb. Terminály jsou určeny pro všechny držitele platebních karet České spořitelny. Denní limit bezhotovostního převodu pro jednoho klienta je 199 999 Kč.