BRightServiceDesk podporuje procesní řízení dle metodických rámců, jako je ITIL. Systém vedle správy incidentů a problémů poskytuje rozhraní pro další procesy a funkcionality – Change a Release Management, Znalostní databázi, Katalog služeb, definici SLA a eskalací. Především externí poskytovatelé služeb podle vyjádření společnosti Digi Trade ocení moduly podporující správu klientů, projektů, obchodních podmínek a výkazy práce, které jim umožní řídit podporu svých zákazníků a plánování interních zdrojů.
Pomocí cloudového řešení zákazník neinvestuje do infrastruktury, minimalizuje náklady na administraci, hardware a softwarové licence. Zároveň může platit jen za to, co opravdu potřebuje, tedy za službu, čímž BRight SD dále snižuje celkové náklady na vlastnictví. Zákazníkovi k odběru služby stačí pouze internetové připojení a standardní webový prohlížeč. BrightServiceDesk ve verzi pro cloudcomputing využívá platformy Windows Azure. S cloudovým řešením přichází i BRightServiceDesk DEMO verze dostupná online na adrese: www.brightsd.net.