Jak informoval zpravodajský server E15.cz, aktuálně se služba nachází ve fázi testování beta verze, ke spuštění ostrého provozu by mělo dojít začátkem dubna. K prodeji budou jak jednotlivé skladby, tak celá alba, chybět nebudou ani možnosti předplatného.
Ve své prvotní fázi služba nabídne 500 000 skladeb v digitálním formátu z produkce velkých hudebních studií jako Universal Music, EMI nebo Sony Music. Dle informací portálu E15.cz však majitel Bontolandu Lešek Wronka plánuje oslovit rovněž nezávislá vydavatelství menších formátů.
Cenově by se měl Bontonland zařadit někde mezi iTunes a fyzické nosiče, což považujeme za poněkud odvážné. Prodej digitální hudby se u nás v porovnání se zahraničím nijak závratnému zájmu ze strany spotřebitelů netěší a bez agresivnější cenové politiky či skutečných „bonusů“ to nebude mít Bontonland vůbec snadné.
Není model jako model
Zajímavý obchodní model digitální distribuce ve vodách českého internetu nabízí například portál eReading.cz, který v celé řadě případů nabízí uživatelům po zakoupení elektronické knihy daný titul také v tištěné podobě, a to za rozdíl mezi cenou e-knihy a doporučenou cenou tištěného titulu. Při zakoupení tištěné podoby prostřednictvím tohoto portálu pak kupující obdrží v ceně také elektronickou verzi zakoupené knihy.
Zda něco podobného nabídne i Bontonlad nám zatím není známo. Bez lákavých bundlů nejen v podobě fyzických nosičů, ale třeba vstupenek na koncerty, však podle našeho mínění bude cestu do kapes českých uživatelů hledat jen obtížně. Nemluvě o těch, kteří si již zvykli na iTunes.
Zdroj: E15.cz, eReading.cz, CIO Business World